1. Όπως κάθε καλός δάσκαλος, το Άγιο Πνεύμα γνωρίζει περισσότερα από όσα εσύ ξέρεις τώρα αλλά σε διδάσκει μόνο για να σε κάνει ίσο με Αυτό. 2Έχεις ήδη διδάξει τον εαυτό σου λανθασμένα, έχοντας πιστέψει σε ό,τι δεν ήταν αληθινό. 3Δεν πίστευες στην ίδια την τελειότητά σου. 4Θα σε δίδασκε ο Θεός ότι έχεις φτιάξει έναν διαχωρισμένο νου, όταν Εκείνος γνωρίζει τον νου σου μόνο ως ολόκληρο; 5Αυτό που όντως γνωρίζει ο Θεός είναι ότι τα κανάλια επικοινωνίας Του δεν είναι ανοιχτά προς Αυτόν, έτσι που δεν μπορεί να μεταδώσει την χαρά Του και να γνωρίζει ότι τα παιδιά Του είναι καθολικά ευτυχή. 6Η προσφορά της χαράς Του είναι μια συνεχής διαδικασία, όχι στον χρόνο αλλά στην αιωνιότητα. 7Η επέκταση του Θεού προς τα έξω, και όχι η πληρὀτητά Του, εμποδίζεται όταν η Υιότητα δεν επικοινωνεί ως ένα μαζί Του. 9Έτσι σκέφτηκε, “Τα παιδιά Μου κοιμούνται και πρέπει να ξυπνήσουν”.
2. Πώς μπορείς να ξυπνήσεις τα παιδιά με πιό ήπιο τρόπο παρά με μια απαλή Φωνή που δεν θα τα τρομάξει αλλά απλώς θα τους υπενθυμίσει ότι η νύχτα τέλειωσε και το φως έχει έρθει; 2Δεν τα πληροφορείς ότι οι εφιάλτες που τα τρόμαξαν τόσο πολύ δεν είναι αληθινοί, επειδή τα παιδιά πιστεύουν στην μαγεία. 3Απλώς τα βεβαιώνεις ότι είναι ασφαλή τώρα. 4Μετά τα εκπαιδεύεις για να αναγνωρίζουν την διαφορά ανάμεσα στην κατάσταση του ύπνου και της εγρήγορσης, έτσι που να καταλάβουν ότι δεν χρειάζεται να φοβούνται τα όνειρα. 5Και έτσι όταν θα έρχονται άσχημα όνειρα, από μόνα τους θα καλούν το φως να τα διαλύσει.
3. Ο σοφός δάσκαλος διδάσκει μέσω της προσέγγισης, όχι μέσω της αποφυγής. 2Δεν δίνει έμφαση σε ό,τι πρέπει να αποφύγεις για να γλιτώσεις τις ζημιές αλλά σε ό,τι χρειάζεται να μάθεις για να έχεις χαρά. 3Αναλογίσου τον φόβο και την σύγχυση που θα ένιωθε ένα παιδί αν του έλεγαν, “Μην το κάνεις αυτό επειδή θα σε πληγώσει και θα σε κάνει ανασφαλή αλλά εάν, αντίθετα, κάνεις το τάδε θα γλιτώσεις την ζημιά και θα είσαι ασφαλής και τότε δεν θα φοβάσαι”. 4Είναι σίγουρα πολύ καλύτερα να χρησιμοποιήσεις μόνο τρεις λέξεις: “Κάνε μόνο αυτό!” 5Αυτή η απλή δήλωση είναι απόλυτα ξεκάθαρη, εύκολα κατανοητή και πολύ εύκολα την θυμάται.
4. Το Άγιο Πνεύμα ποτέ δεν απαριθμεί τα λάθη επειδή δεν τρομάζει τα παιδιά και όσοι στερούνται σοφίας είναι παιδιά. 2Ωστόσο, πάντα απαντά στο κάλεσμά τους και η αξιοπιστία Του τα κάνει πιο βέβαια. 3Τα παιδιά όντως μπερδεύουν την φαντασία και την πραγματικότητα και τρομάζουν επειδή δεν αναγνωρίζουν την διαφορά. 4Το Άγιο Πνεύμα δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ των ονείρων. 5Απλώς τα εξαφανίζει με το φως Του. 6Το φως Του είναι πάντα το Κάλεσμα για αφύπνιση ό,τι κι αν ονειρευόσουν. 7Τίποτα που να διαρκεί δεν υπάρχει στα όνειρα και το Άγιο Πνεύμα, λάμποντας με το φως από τον Ίδιο Τον Θεό, μιλά μόνο για ό,τι διαρκεί για πάντα.
Α. Για να Έχεις, Δώσε τα Πάντα στους Πάντες
1. Όταν το σώμα και το εγώ και τα όνειρά σου θα έχουν χαθεί, θα γνωρίζεις ότι θα υπάρχεις για πάντα. 2Ίσως πιστεύεις ότι αυτό επιτυγχάνεται μέσω του θανάτου αλλά τίποτα δεν επιτυγχάνεται μέσω θανάτου, επειδή ο θάνατος είναι ένα τίποτα. 3Τα πάντα επιτυγχάνονται μέσω της ζωής και η ζωή είναι του νου και στον νου. 4Το σώμα ούτε ζει ούτε πεθαίνει, επειδή δεν μπορεί να περιέχει εσένα που είσαι ζωή. 5Εάν μοιραζόμαστε τον ίδιο νου, μπορείς να υπερβείς τον θάνατο επειδή εγώ το έκανα. 6Ο θάνατος είναι μια απόπειρα να επιλυθεί η σύγκρουση χωρίς ν᾽αποφασίσεις καθόλου.7Αυτή, όπως και κάθε άλλη αδύνατη λύση που το εγώ αποπειράται, δεν πρόκειται να λειτουργήσει.
2. Ο Θεός δεν δημιούργησε το σώμα επειδή είναι φθαρτό και συνεπώς δεν ανήκει στην Βασιλεία των Ουρανών. 2Το σώμα είναι το σύμβολο αυτού που νομίζεις ότι είσαι. 3Είναι ξεκάθαρα ένα εργαλείο διαχωρισμού και συνεπώς δεν υπάρχει. 4Το Άγιο Πνεύμα, όπως πάντα, παίρνει ό,τι έχεις κατασκευάσει και το μετατρέπει σε εργαλείο μάθησης. 5Ξανά όπως πάντα, δίνει νέα ερμηνεία σε αυτό που το εγώ χρησιμοποιεί ως επιχείρημα για τον διαχωρισμό, αποδεικνύοντας το αντίθετο. 6Εάν ο νους μπορεί να θεραπεύσει το σώμα αλλά το σώμα δεν μπορεί να θεραπεύσει τον νου, τότε ο νους πρέπει να είναι ισχυρότερος από το σώμα. 7Κάθε θαύμα αυτό ακριβώς αποδεικνύει.
3. Έχω πει ότι το Άγιο Πνεύμα είναι η κινητήριος δύναμη για τα θαύματα. 2Σου λέει συνεχώς ότι μόνον ο νους είναι αληθινός, επειδή μόνον ο νους μπορεί να μοιραστεί. 3Το σώμα είναι ξεχωριστό και συνεπώς δεν μπορεί να είναι τμήμα σου. 4Έχει νόημα να είσαι ομόνοος (κοινό νου), ενώ δεν έχει κανένα νόημα να έχεις ένα, κοινό με όλους, σώμα. 5Με τους νόμους του νου, λοιπόν, το σώμα δεν έχει νόημα.
4. Για το Άγιο Πνεύμα δεν υπάρχουν βαθμοί δυσκολίας στα θαύματα. 2Αυτό μέχρι στιγμής πρέπει να σου είναι κάτι οικείο αλλά δεν το έχεις ακόμα πιστέψει. 3Έτσι δεν το κατανοείς και δεν το χρησιμοποιείς. 4Έχουμε πολλά που πρέπει να επιτύχουμε για χάρη της Βασιλείας έτσι που να επιτρέψουμε σε αυτή την σκληρή ιδέα να απομακρυνθεί. 5Είναι ένας, πραγματικά θεμέλιος λίθος του συστήματος σκέψης που διδάσκω και που θέλω κι εσύ να διδάξεις. 6Δεν μπορείς να κάνεις θαύματα χωρίς να τα πιστεύεις, επειδή είναι μια πίστη στην τέλεια ισότητα. 7Μόνο ένα ίσο δώρο μπορεί να προσφερθεί στους ίσους Υιούς του Θεού και αυτό είναι η πλήρης εκτίμηση. 8Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο. 9Χωρίς κλίμακα αξιολόγησης δεν έχει κανένα νόημα ο βαθμός δυσκολίας και δεν πρέπει να υπάρχει τέτοια κλίμακα αξιολόγησης σε ό,τι προσφέρεις στον αδελφό σου.
5. Το Άγιο Πνεύμα, που οδηγεί στον Θεό, μεταφράζει την επικοινωνία σε είναι, έτσι όπως Αυτό μεταφράζει τελικά την αντίληψη σε γνώση. 2Δεν χάνεις ό,τι επικοινωνείς. 3Το εγώ χρησιμοποιεί το σώμα για επίθεση, για ευχαρίστηση και για υπερηφάνεια. 4Ο παραλογισμός αυτής της αντίληψης το καθιστά πραγματικά επίφοβο. 5Το Άγιο Πνεύμα βλέπει το σώμα μόνο ως μέσον επικοινωνίας και επειδή να επικοινωνείς σημαίνει να μοιράζεσαι, επέρχεται επικοινωνία. 6Ίσως πιστεύεις ότι ο φόβος όπως και η αγάπη είναι κάτι που μπορεί να είναι επικοινωνήσιμο. και συνεπώς, να μοιραστούν. 7Όμως, αυτό δεν είναι τόσο αληθινό όσο μπορεί να δείχνει. 8Όσοι επικοινωνούν τον φόβο προωθούν την επίθεση και η επίθεση πάντα διακόπτει την επικοινωνία καθιστώντας την αδύνατη. 9Τα εγώ όντως ενώνονται σε μια παροδική συμμαχία αλλά πάντα με στόχο τι θα αποκομίσει το καθένα χωριστά. 10Το Άγιο Πνεύμα επικοινωνεί μόνο ό,τι ο καθένας μπορεί να δώσει σε όλους. 11Ποτέ δεν παίρνει τίποτα πίσω επειδή θέλει να τα κρατήσεις. 12Έτσι, η διδασκαλία Του ξεκινά με το μάθημα:
13Για να έχεις, δώσε τα πάντα στους πάντες.
6. Αυτό είναι ένα πολύ προκαταρτικό βήμα και το μόνο που πρέπει να κάνεις για τον εαυτό σου. 2Δεν είναι καν αναγκαίο να ολοκληρώσεις εσείς το βήμα αυτό αλλά είναι απαραίτητο να στραφείς προς αυτή την κατεύθυνση. 3Έχοντας επιλέξει να ακολουθήσεις αυτόν τον δρόμο, βάζεις τον εαυτό σου στην θέση του υπεύθυνου για το ταξίδι όπου εσύ και μόνον εσύ πρέπει να παραμείνεις. 4Αυτό το βήμα μπορεί να φαίνεται ότι ενισχύει την σύγκρουση παρά την επιλύει, επειδή είναι το πρωταρχικό βήμα αντιστροφής της αντίληψής σου και του ορθού εστιασμού της. 5Αυτό αντιμάχεται την αντεστραμμένη αντίληψη την οποία δεν έχεις ακόμα εγκαταλείψει, διαφορετικά δεν θα ήταν αναγκαία η αλλαγή κατεύθυνσης. 6Μερικοί παραμένουν σε αυτό το βήμα για πολύ καιρό, βιώνοντας πολύ οξείες συγκρούσεις. 7Σε αυτό το σημείο ίσως προσπαθήσουν να αποδεχθούν την σύγκρουση, παρά να κάνουν το επόμενο βήμα προς την επίλυσή της. 8Έχοντας κάνει το πρώτο βήμα, ωστόσο, θα βοηθηθούν. 9Εφόσον επέλεξαν να κάνουν αυτό που δεν μπορούν να επιτύχουν μόνοι τους, δεν είναι πια μόνοι του.
Β. Για να Έχεις Ειρήνη, Δίδαξε Ειρήνη για να Την Μάθεις
1. Όλοι όσοι πιστεύουν στον διαχωρισμό έχουν ένα βασικό φόβο αντιποίνων και εγκατάλειψης. 2Πιστεύουν στην επίθεση και την απόρριψη και έτσι αυτό που αντιλαμβάνονται αυτό και διδάσκουν και μαθαίνουν. 3Αυτές οι παράλογες ιδέες είναι το καθαρό αποτέλεσμα της αποσύνδεσης και της προβολής. 4Είσαι ό,τι διδάσκεις αλλά είναι προφανές ότι μπορείς να διδάσκεις λανθασμένα και έτσι να διδάσκεις λάθος και τον εαυτό σου. 5Πολλοί νόμιζαν πως εγώ τους επετέθηκα, ακόμα κι αν ήταν προφανές ότι δεν το έκανα. 6Ένας παράλογος μαθητής μαθαίνει παράξενα μαθήματα. 7Αυτό που πρέπει να αναγνωρίσεις είναι πως όταν δεν μοιράζεσαι με τους άλλους ένα σύστημα σκέψης το αποδυναμώνεις. 8Ως εκ τούτου, όσοι πιστεύουν σε αυτό το σύστημα, το (να μην το μοιράζεσαι) αντιλαμβάνονται ως επίθεση εναντίον τους. 9Αυτό συμβαίνει επειδή ο καθένας ταυτίζει τον εαυτό του με το σύστημα σκέψης του και κάθε σύστημα σκέψης επικεντρώνεται σε αυτό που πιστεύεις ότι είσαι. 10Εάν το κέντρο του συστήματος σκέψης είναι αληθινό, μόνον αλήθεια επεκτείνεται από αυτό. 11Αλλά εαν ένα ψέμα βρίσκεται στο κέντρο του, μόνο απάτη προέρχεται από αυτό.
2. Όλοι οι καλοί δάσκαλοι γνωρίζουν πως μόνο η θεμελιώδης αλλαγή θα διαρκέσει αλλά δεν ξεκινούν από αυτό το επίπεδο. 2Ο πρώτος και κύριος στόχος τους είναι η ενίσχυση του κινήτρου για αλλαγή. 3Αυτός είναι επίσης ο τελευταίος και τελικός τους στόχος. 4Η αύξηση του κινήτρου για αλλαγή στον μαθητή, είναι όλα όσα χρειάζεται να κάνει ο δάσκαλος για να εγγυηθεί την αλλαγή. 5Η αλλαγή κινήτρου είναι αλλαγή στον νου και αυτό αναπόφευκτα θα φέρει θεμελιώδη αλλαγή επειδή ο νους είναι θεμελιώδης.
3. Το πρώτο βήμα στην αντιστροφή ή αναίρεση της διαδικασίας, είναι η αναίρεση της αντίληψης για το λαμβάνειν. 2Σύμφωνα με το πρώτο μάθημα του Αγίου Πνεύματος “για να έχεις, δώσε τα πάντα στους πάντες”. 3Είπα ότι αυτό ενδέχεται να αυξήσει προσωρινά την σύγκρουση και μπορούμε να το διευκρινίσουμε τώρα λίγο περισσότερο. 4Σε αυτό το σημείο η ισότητα του έχω και είμαι δεν γίνεται ακόμα αντιληπτή. 5Μέχρι να γίνει αντιληπτή, το έχω φαίνεται να είναι το αντίθετο του δίνω. 6Έτσι, το πρώτο μάθημα φαίνεται να περιέχει μια αντίφαση, εφόσον αυτός που το μαθαίνει είναι ένας νους που βρίσκεται σε σύγκρουση. 7Αυτό σημαίνει αντικρουόμενα κίνητρα και έτσι το μάθημα δεν μπορεί να μαθευτεί ακόμα με συνέπεια. 8Επιπλέον, ο νους του μαθητή προβάλλει την δική του σύγκρουση κι έτσι δεν αντιλαμβάνεται συνοχή στους νόες των άλλων και γίνεται καχύποπτος για τις προθέσεις τους. 9Αυτός είναι ο πραγματικός λόγος που, από πολλές απόψεις, το πρώτο μάθημα είναι το δυσκολότερο από όλα να μάθεις. 10Ενώ ακόμα έχεις έντονη επίγνωση του εγώ σου και ανταποκρίνεσαι πρωτίστως στο εγώ των άλλων, διδάσκεσαι να αντιδράς και στα δυο σαν αυτό που πιστεύεις να μην είναι αληθινό.
4. Αντεστραμμένο όπως πάντα, το εγώ εκλαμβάνει το πρώτο μάθημα σαν παράλογο. 2Στην ουσία αυτή είναι η μόνη εναλλακτική αφού η άλλη δυνατότητα, που θα του ήταν πολύ λιγότερο αποδεκτή, θα ήταν προφανώς ότι το ίδιο είναι παράλογο. 3Η κρίση του εγώ εδώ όπως πάντα, προκαθορίζεται από ό,τι το ίδιο είναι. 4Η θεμελιώδης αλλαγή θα εμφανιστεί, παρ όλ᾽ αυτά, με την αλλαγή του νου εκείνου που σκέφτεται. 5Στο μεταξύ, η αυξανόμενη καθαρότητα της Φωνής του Αγίου Πνεύματος καθιστά αδύνατον για τον μαθητή να μην ακούσει. 6Για ένα διάστημα, συνεπώς, λαμβάνει αλληλοσυγκρουόμενα μηνύματα και αποδέχεται και τα δύο.
5. Η διέξοδος από την σύγκρουση ανάμεσα σε δύο αντίθετα συστήματα σκέψης είναι ξεκάθαρα να επιλέξεις το ένα και να παρατήσεις το άλλο. 2Εάν αυτοπροσδιορίζεσαι από το σύστημα σκέψης σου και από αυτό δεν μπορείς να ξεφύγεις κι αν αποδέχεσαι δύο συστήματα σκέψης που είναι σε πλήρη ασυμφωνία, η ειρήνη του νου είναι αδυνατον. 3Εάν διδάσκεις και τα δύο, κάτι που σίγουρα θα κάνεις για όσο αποδέχεσαι και τα δύο, τότε διδάσκεις την σύγκρουση και αυτήν μαθαίνεις. 4Παρ᾽ όλα αυτά θέλεις ειρήνη, διαφορετικά δεν θα είχες καλέσει την Φωνή για την ειρήνη να σε βοηθήσει. 5Το μάθημά Της δεν είναι παράλογο. η σύγκρουση είναι.
6. Δεν μπορεί να υπάρχει σύγκρουση ανάμεσα στην πνευματική υγεία και στον παραλογισμό. 2Μόνο το ένα είναι αληθινό ως εκ τούτου μόνο το ένα είναι πραγματικό. 3Το εγώ προσπαθεί να σε πείσει ότι εξαρτάται από σένα να αποφασίσεις ποια φωνή είναι αληθινή αλλά το Άγιο Πνεύμα σε διδάσκει ότι η αλήθεια δημιουργήθηκε από τον Θεό και η απόφασή σου δεν μπορεί να την μεταβάλει. 4Καθώς αρχίζεις και συνειδητοποιείς την ήρεμη δύναμη της Φωνής του Αγίου Πνεύματος και την τέλεια συνοχή Της, πρέπει να έρχεται στον νου σου ότι προσπαθείς να αναιρέσεις μια απόφαση που αμετάκλητα λήφθηκε για σένα. 5Να γιατί εισηγήθηκα πριν, ότι πρέπει να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου να επιτρέψει στο Άγιο Πνεύμα να πάρει εκ μέρους σου την απόφαση για τον Θεό.
7. Δεν σου ζητείται να πάρεις παράλογες αποφάσεις, μολονότι εσύ μπορείς να το πιστεύεις. 2Θα πρέπει, ωστόσο, να είναι παράλογο να πιστεύεις ότι εξαρτάται από εσένα να αποφασίσεις τι είναι τα δημιουργήματα του Θεού. 3Το Άγιο Πνεύμα αντιλαμβάνεται την σύγκρουση όπως ακριβώς είναι. 4Γι᾽ αυτό το δεύτερο μάθημά Του είναι:
5Για να έχεις ειρήνη, δίδαξε την ειρήνη για να την μάθεις.
8. Αυτό εξακολουθεί να είναι ένα πρωταρχικό βήμα, εφόσον να έχεις και να είσαι εξακολουθούν να μην είναι εξισωμένα. 2Είναι, ωστόσο, πιο προχωρημένο από το πρώτο βήμα το οποίο είναι πραγματικά μόνον η αρχή της αντιστροφής της σκέψης. 3Το δεύτερο βήμα είναι μια θετική επιβεβαίωση αυτού που θέλεις. 4Αυτό, λοιπόν, είναι ένα βήμα προς την κατεύθυνση της εξόδου από την σύγκρουση, εφόσον σημαίνει πως έχουν εξεταστεί οι εναλλακτικές και έχει επιλεγεί μία ως η πιο επιθυμητή. 5Ωστόσο, ο όρος “πιο επιθυμητή” εξακολουθεί να υπαινίσσεται ότι το επιθυμητό έχει διαβαθμίσεις. 6Έτσι, μολονότι αυτό το βήμα είναι ουσιαστικό για την τελική απόφαση, είναι σαφές ότι δεν είναι το τελικό. 7Η έλλειψη βαθμών δυσκολίας στα θαύματα δεν έχει γίνει ακόμα αποδεκτή, επειδή τίποτα δεν είναι δύσκολο εφόσον είναι ολοκληρωτικά επιθυμητό. 8Να επιθυμείς ολοκληρωτικά σημαίνει να δημιουργείς και να δημιουργείς δεν μπορεί να είναι δύσκολο εάν ο Θεός ο Ίδιος σε δημιούργησε ως δημιουργό.
9. Το δεύτερο βήμα, λοιπόν, είναι ακόμα αντιληπτικό μολονότι είναι ένα γιγαντιαίο βήμα προς την ενοποιημένη αντίληψη που αντανακλά την γνώση του Θεού. 2Καθώς κάνεις αυτό το βήμα και παραμένεις προς αυτή την κατεύθυνση, θα προωθηθείς προς το κέντρο του συστήματος σκέψης σου, όπου θα συντελεστεί η θεμελιώδης αλλαγή. 3Στο δεύτερο βήμα η πρόοδος είναι κατά διαστήματα αλλά το δεύτερο βήμα είναι ευκολότερο από το πρώτο, επειδή ακολουθεί. 4Η συνειδητοποίηση ότι αυτό πρέπει να ακολουθήσει είναι μια εκδήλωση μιας αυξανόμενης επίγνωσης ότι το Άγιο Πνεύμα θα σε οδηγήσει.
Γ. Να επαγρυπνάς Μόνο για τον Θεό και την Βασιλεία Του
1. Έχουμε ήδη πει ότι το Άγιο Πνεύμα είναι σε θέση να αξιολογεί και έτσι πρέπει να είναι. 2Ξεχωρίζει το αληθινό από το ψεύτικο στον νου σου και σε διδάσκει να κρίνεις κάθε σκέψη στην οποία επιτρέπεις να εισέλθει στον νου σου, στο φως αυτού που ο Θεός έβαλε εκεί. 3Ό,τι είναι σύμφωνο με αυτό το φως Αυτό το διατηρεί, για να ισχυροποιήσει την Βασιλεία μέσα σου. 4Ό,τι είναι εν μέρει σύμφωνο με αυτήν Αυτό το αποδέχεται και το εξαγνίζει. 5Αλλά ό,τι είναι απολύτως ασύμφωνο Αυτό το αρνείται απορρίπτοντάς το. 6Με αυτόν τον τρόπο το Άγιο Πνεύμα διατηρεί την Βασιλεία σε τέλεια συνοχή και τέλεια ενότητα. 7Θυμήσου, πάντως, πως ό,τι το Άγιο Πνεύμα απορρίπτει, το εγώ το δέχεται. 8Αυτό συμβαίνει επειδή βρίσκονται σε θεμελιώδη ασυμφωνία για τα πάντα, όντας σε θεμελιώδη ασυμφωνία ως προς το τι είσαι. 9Οι πεποιθήσεις του εγώ σε αυτό το κρίσιμο ζήτημα ποικίλλουν και γι᾽αυτό προάγει διαφορετικές διαθέσεις. 10Το Άγιο Πνεύμα, ως προς αυτό, δεν διαφοροποιείται ποτέ και συνεπώς η μοναδική διάθεση που επιφέρει είναι η χαρά.11Την προστατεύει απορρίπτοντας ό,τι δεν επιφέρει χαρά κι έτσι μόνο το Άγιο Πνεύμα μπορεί να σε κρατά καθολικά χαρούμενο.
2. Το Άγιο Πνεύμα δεν σε διδάσκει να κρίνεις άλλους, επειδή δεν θέλει να διδάσκεις το λάθος και να το μαθαίνεις κι εσύ. 2Δεν θα ήταν συνεπές εάν σου επέτρεπε να ενδυναμώσεις ό,τι πρέπει να μάθεις να αποφεύγεις. 3Στον νου εκείνου που σκέπτεται, λοιπόν, το Άγιο Πνεύμα είναι κριτής αλλά μόνο για να ενοποιήσει τον νου, ώστε να μπορεί να αντιλαμβάνεται χωρίς κρίση. 4Αυτό επιτρέπει στον νου να διδάσκει χωρίς κρίση και επομένως να μαθαίνει να είναι χωρίς κρίση. 5Η αναίρεση είναι απαραίτητη μόνο στον νου σου, ώστε να μην προβάλλεις αντί να επεκτείνεις. 6Ο ίδιος ο Θεός καθιέρωσε τι μπορείς να επεκτείνεις με τέλεια ασφάλεια. 7Έτσι, το τρίτο μάθημα του Αγίου Πνεύματος είναι:
8Να επαγρυπνάς μόνο για τον Θεό και την Βασιλεία Του.
3. Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα προς την θεμελιώδη αλλαγή. 2Όμως, έχει μια παράμετρο αντίστροφης σκέψης, εφόσον υποδηλώνει ότι υπάρχει κάτι ενάντια στο οποίο πρέπει να επαγρυπνάς. 3Είναι πολύ πιο προχωρημένο από το πρώτο μάθημα, το οποίο είναι μόνον η αρχή της αντιστροφής της σκέψης κι επίσης από το δεύτερο, το οποίο είναι ουσιαστικά η αναγνώριση του πιο επιθυμητού. 4Αυτό το βήμα, το οποίο ακολουθεί από το δεύτερο όπως το δεύτερο ακολουθεί από το πρώτο, δίνει έμφαση στην διχοτόμηση ανάμεσα στο επιθυμητό και το μη επιθυμητό. 5Συνεπώς κάνει αναπόφευκτη την τελική επιλογή.
4. Ενώ το πρώτο βήμα φαίνεται να αυξάνει την σύγκρουση και το δεύτερο μπορεί ακόμα να περιέχει σύγκρουση κάποιου βαθμού, αυτό το βήμα καλεί για μια συνεχή επαγρύπνηση απέναντί του. 2Σου έχω ήδη πει ότι μπορείς να επαγρυπνάς ενάντια στο εγώ, όσο και να το υποστηρίζεις. 3Αυτό το μάθημα σε διδάσκει όχι μόνο ότι μπορείς να επαγρυπνάς αλλά ότι πρέπει να το κάνεις. 4Το ίδιο δεν ασχολείται με βαθμούς δυσκολίας αλλά με την ξεκάθαρη προτεραιότητα στην επαγρύπνιση. 5Αυτό το μάθημα είναι κατηγορηματικό ότι, σε αυτό που διδάσκει δεν πρέπει να υπάρχουν εξαιρέσεις. 6Εδώ, λοιπόν, καλείται η συνοχή σου παρόλο το χάος. 7Όμως, το χάος και η συνοχή δεν μπορούν να συνυπάρχουν για πολύ αφού αλληλοαποκλείονται. 8Ωστόσο, για όσο πρέπει να επαγρυπνάς εναντίον οιουδήποτε δεν αναγνωρίζεις αυτόν τον αμοιβαίο αλληλοαποκλεισμό κι ακόμα πιστεύεις ότι μπορείς να επιλέξεις ένα εκ των δύο. 9Διδάσκοντάς σου τι να επιλέγεις, το Άγιο Πνεύμα θα σου διδάξει, τελικά, ότι δεν χρειάζεται καθόλου να επιλέγεις. 10Αυτό θα απελευθερώσει τελικά τον νου σου από την επιλογή και θα τον κατευθύνει προς την δημιουργία μέσα στην Βασιλεία.
5. Η επιλογή μέσω του Αγίου Πνεύματος θα σε οδηγἠσει στην Βασιλεία. 2Δημιουργείς με το αληθινό σου είναι αλλά αυτό που είσαι πρέπει να μάθεις να το θυμάσαι. 3Ο τρόπος να θυμάσαι είναι εγγενής στο τρίτο βήμα το οποίο συγκεντρώνει τα μαθήματα που υπαινίσσονται στα άλλα και πάει πέρα από αυτά προς την πραγματική συγχώνευση. 4Εάν επιτρέψεις στον εαυτό σου να έχεις μέσα στον νου σου μόνο ό,τι ο θεός έβαλε εκεί, τότε αναγνωρίζεις τον νου σου όπως τον δημιούργησε ο Θεός. 5Συνεπώς τον δέχεσαι όπως είναι.6Αφού είναι ολόκληρος, διδάσκεις ειρήνη επειδή πιστεύεις σε αυτήν. 7Όμως, το τελικό βήμα θα το κάνει ο Θεός για σένα αλλά μέσω του τρίτου βήματος το Άγιο Πνεύμα σε έχει προετοιμάσει για τον Θεό. 8Σε καθιστά έτοιμο για την μετάφραση του έχω σε είμαι, μέσω της ίδιας της φύσης των βημάτων που πρέπει να κάνεις μαζί Του.
6. Πρώτα μαθαίνεις, ότι το να έχεις στηρίζεται στο να δίνεις και όχι στο να παίρνεις. 2Μετά μαθαίνεις, πως μαθαίνεις ό,τι διδάσκεις κι ότι θέλεις να μάθεις την ειρήνη. 3Αυτή είναι η συνθήκη για την ταύτιση με την Βασιλεία, αφού είναι η συνθήκη της Βασιλεία. 4Πίστεψες ότι είσαι εκτός της Βασιλείας και έτσι απέκλεισες τον εαυτό σου από αυτήν με την πίστη σου. 5Είναι, λοιπόν, ουσιαστικό να μάθεις ότι πρέπει να συμπεριλαμβάνεσαι και πως η πεποίθηση ότι δεν συμπεριλαμβάνεσαι είναι το μόνο πράγμα που πρέπει να αποκλείσεις.
7. Το τρίτο βήμα είναι βήμα προστασίας για τον νου σου, επιτρέποντάς σου να ταυτίζεσαι μόνο με το κέντρο, όπου ο Θεός τοποθέτησε τον βωμό για τον Εαυτό Του. 2Οι βωμοί είναι πίστεις αλλά ο Θεός και τα δημιουργήματά Του είναι πέρα από πίστεις διότι είναι πέραν κάθε αμφισβήτισης. 3Η Φωνή για τον Θεό μιλά μόνο για την πίστη που είναι πέρα από κάθε αμφισβήτιση, η οποία είναι η προετοιμασία για να είσαι πέραν κάθε αμφισβήτισης. 4Για όσο η πίστη στον Θεό και στην Βασιλεία Του προσβάλλεται από οποιεσδήποτε αμφιβολίες στον νου σου, η τέλεια επίτευξή Του δεν σου είναι εμφανής. 5Να γιατί πρέπει να επαγρυπνάς για λογαριασμό του Θεού. 6Το εγώ μιλάει ενάντια στην δημιουργία Του και συνεπώς παράγει αμφιβολία. 7Δεν μπορείς να πάς πέρα από την πίστη μέχρι να πιστέψεις πλήρως.
8. Να διδάσκεις ολόκληρη την Υιότητα χωρίς εξαίρεση, καταδεικνύει ότι αντιλαμβάνεσαι την ολότητά της κι έχεις μάθει ότι είναι ένα. 2Τώρα, πρέπει να επαγρυπνάς για να διατηρείς την ενικότητά της στον νου σου επειδή, εάν αφήσεις την αμφιβολία να εισέλθει, χάνεις την επίγνωση της ενικότητάς της και δεν θα είσαι ικανός να την διδάξεις. 3Η ολότητα της Βασιλείας δεν εξαρτάται από την αντίληψή σου αλλά η επίγνωσή σου για την ολότητά της εξαρτάται. 4Μόνο η δική σου επίγνωση είναι που χρειάζεται προστασία, αφού το είναι δεν μπορεί να προσβληθεί. 5Όμως, δεν μπορείς να έχεις μια πραγματική αίσθηση του είναι, ενόσω αμφιβάλλεις για το τι είσαι. 6Να γιατί η επαγρύπνηση είναι ουσιαστική. 7Αμφιβολίες για το είναι πρέπει να μην εισέρχονται στον νου σου, διαφορετικά δεν μπορείς να ξέρεις με βεβαιότητα τι είσαι. 8Ο Θεός είναι βέβαιος για εσένα. 9Η επαγρύπνιση δεν είναι απαραίτητη για την αλήθεια αλλά είναι απαραίτητη ενάντια στις ψευδαισθήσεις.
9. Η αλήθεια είναι χωρίς ψευδαισθήσεις και γι᾽αυτό είναι μέσα στην Βασιλεία. 2Οτιδήποτε έξω από την Βασιλεία είναι ψευδαίσθηση. 3Όταν πέταξες μακριά την αλήθεια, είδες τον εαυτό σου σαν να ήσουν χωρίς αυτήν. 4Κατασκευάζοντας ένα άλλο βασίλειο στο οποίο έδωσες αξία, δεν κράτησες στον νου σου μόνο την Βασιλεία του Θεού και έτσι τοποθέτησες μέρος του νου σου εκτός αυτής. 5Ό,τι κατασκεύασες φυλάκισε την θέλησή σου και σου έδωσε έναν άρρωστο νου ο οποίος πρέπει να θεραπευτεί. 6Η επαγρύπνησή σου ενάντια στην αρρώστια είναι και ο τρόπος για να τον θεραπεύσεις. 7Μόλις ο νους σου θεραπευτεί ακτινοβολεί υγεία και με αυτόν τον τρόπο διδάσκει την θεραπεία. 8Αυτό σε αναγορεύει σε δάσκαλο που διδάσκει όπως εγώ. 9Η επαγρύπνηση απαιτείτο και από μένα όπως και από εσένα και εκείνοι οι οποίοι επιλέγουν να διδάξουν ό,τι κι εγώ, πρέπει να είναι σε συμφωνία με αυτό που πιστεύουν.
10. Το τρίτο βήμα, λοιπόν, αποτελεί μια δήλωση αυτού που θέλεις να πιστεύεις και εμπεριέχει μια προθυμία να παραιτηθείς από οτιδήποτε άλλο. 2Το Άγιο Πνεύμα θα σε ενθαρρύνει να κάνεις αυτό το βήμα, εάν Το ακολουθήσεις. 3Η επαγρύπνησή σου είναι το σημάδι ότι όντως θέλεις το άγιο Πνεύμα να σε οδηγεί. 4Η επαγρύπνηση απαιτεί προσπάθεια αλλά μόνον μέχρι να μάθεις ότι η προσπάθεια καθαυτή είναι περιττή. 5Κατέβαλες μεγάλη προσπάθεια για να διατηρήσεις ό,τι κατασκεύασες επειδή δεν ήταν αληθινό. 6Συνεπώς, πρέπει τώρα να στρέψεις τις προσπάθειές σου εναντίον του. 7Μόνο αυτό μπορεί να ακυρώσει την ανάγκη για προσπάθεια και να καλέσει το είναι το οποίο και έχεις και είσαι. 8Αυτή η αναγνώριση είναι εξ ολοκλήρου χωρίς προσπάθεια, αφού είναι ήδη αληθινή και δεν χρειάζεται προστασία. 9Βρίσκεται μέσα στην τέλεια ασφάλεια του Θεού. 10Άρα, η συμπερίληψη είναι καθολική και η δημιουργία είναι χωρίς όρια.