1. Η επιθυμία να γίνουμε αντικείμενο άδικης μεταχείρισης είναι μία προσπάθεια συμβιβασμού που θα συνδύαζε την επίθεση με την αθωότητα. 2Ποιος μπορεί να συνδυάσει τα πλήρως ασυμβίβαστα, και να φτιάξει μία ενότητα από εκείνα που δεν μπορούν ποτέ να ενωθούν; 3Ακολουθήστε την ευγενή οδό, και δεν θα σας φοβίσει κανένα κακό και καμία σκιά την νύχτα. 4Αλλά μην τοποθετείτε στο μονοπάτι σας σύμβολα τρόμου, αλλιώς θα υφαίνετε έναν ακάνθινο στέφανο από τον οποίο δεν θα ξεφύγετε ούτε σεις ούτε ο αδελφός σας. 5Δεν μπορείτε να σταυρώσετε μονάχα τον εαυτό σας. 6Κι αν γίνετε αντικείμενο άνισης μεταχείρισης, πρέπει κι αυτός να υποφέρει την αδικία που εσείς βλέπετε. 7Δεν μπορείτε να θυσιάσετε μονάχα τον εαυτό σας. 8Διότι η θυσία είναι καθολική.9 Αν μπορούσε ποτέ να εμφανισθεί θα καθίστατο αναγκαία για όλη την δημιουργία του Θεού, και για τον Πατέρα με την θυσία του αγαπητού Του Υιού.
2. Στην δική σας απελευθέρωση από την θυσία γίνεται προφανής και η δική του, και αποκαλύπτεται πως είναι δική του. 2Αλλά για κάθε βάσανο που υποφέρετε το βλέπετε ως απόδειξη του ότι εκείνος είναι ένοχος επίθεσης. 3 Έτσι θα καθιστούσατε τον εαυτό σας το σημάδι ότι ο αδελφός σας έχει χάσει την αθωότητα του, και δεν θα χρειαζόταν παρά να σας κοιτάξει για να συνειδητοποιήσει πως είναι καταδικασμένος. 4 Κι αυτό που υπήρξε αδικία προς εσάς θα έρθει προς αυτόν ως δικαιοσύνη. 5 Η άδικη επίθεση που τώρα υποφέρετε εσείς του ανήκει, κι όταν σταματήσει πάνω του τότε θα ελευθερωθείτε. 6Μην επιθυμείτε να κάνετε τον εαυτό σας ένα ζωντανό σύμβολο της ενοχής του, διότι δεν θα ξεφύγετε από τον θάνατο που φτιάξατε γι αυτόν. 7Μέσα στην αθωότητα του θα βρείτε και την δική σας.
3. Όποτε συγκατατίθεστε να υποφέρετε βάσανα, να στερηθείτε, να γίνετε αντικείμενο άδικης μεταχείρισης ή να έχετε την ανάγκη οποιουδήποτε πράγματος, δεν κάνετε τίποτα άλλο από το να κατηγορείτε τον αδελφό σας για επίθεση εναντίον του Υιού του θεού . 2 Κρατάτε μία εικόνα της σταύρωσης σας μπροστά στα μάτια του, ώστε να μπορέσει να δει ότι οι αμαρτίες του είναι γραμμένες στους Ουρανούς με το αίμα σας και τον θάνατο σας, και προπορεύονται μπροστά του, κλείνοντας την πύλη και καταδικάζοντας τον στην κόλαση. 3 Εν τούτοις αυτό είναι γραμμένο στην κόλαση κι όχι στους Ουρανούς, όπου είστε πέρα από κάθε επίθεση και αποδεικνύετε την αθωότητα του. 4Την εικόνα του εαυτού σας που προσφέρετε στον αδελφό σας την δείχνετε στον εαυτό σας, και της δίνετε όλη σας την πίστη. 5Το Άγιο Πνεύμα σας προσφέρει, για να του δώσετε, μία εικόνα σας στην οποία δεν υπάρχει καθόλου πόνος και μομφή. 6 Κι εκείνο το οποίο υποβάλλεται σε μαρτύρια για ν αποδείξει την ενοχή του, γίνεται ο τέλειος μάρτυρας της αθωότητας του.
4. Η δύναμη του μάρτυρα είναι πέρα από την πίστη διότι φέρνει απόλυτη βεβαιότητα ως επακόλουθο. 2 Ο μάρτυρας γίνεται πιστευτός επειδή δείχνει πέρα ατό τον εαυτό του σ αυτό που αντιπροσωπεύει. 3Ως άρρωστος και βασανισμένος δεν αντιπροσωπεύετε παρά την ενοχή του αδελφού σας· η μαρτυρία που στέλνετε για να μην ξεχάσει τις βλάβες που αυτός προκάλεσε, από τις οποίες ορκίζεσθε ότι ποτέ δεν θα αποδράσει. 4Αυτήν την άρρωστη και θλιμμένη εικόνα εσείς την αποδέχεσθε, εάν μόνο μπορεί να εξυπηρετεί στο να τον τιμωρήσει. 5Οι ασθενείς είναι χωρίς έλεος προς άπαντες, και μεταδίδοντας την ασθένεια αναζητούν να σκοτώσουν. 6Ο θάνατος φαίνεται εύκολο τίμημα, αν μπορούν να πουν “Κοίταξε με, αδελφέ, πεθαίνω στα χέρια σου”. 7Διότι η ασθένεια αποτελεί την μαρτυρία της ενοχής του, κι ο θάνατος θα αποδείκνυε ότι τα σφάλματα του πρέπει να είναι αμαρτίες. 8Η ασθένεια δεν είναι παρά ένας “μικρός” θάνατος· μια μορφή εκδίκησης που δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. 9Εν τούτοις μιλά με βεβαιότητα για κείνο που αντιπροσωπεύει. 10 Την θλιβερή και πικρή εικόνα που στείλατε στον αδελφό σας εσείς την έχετε κοιτάξει με λύπη. 11Και όλα όσα αυτή η εικόνα έδειξε στον αδελφό σας εσείς τα έχετε πιστέψει, επειδή αυτή έγινε μάρτυρας της ενοχής μέσα του την οποία ενοχή εσείς αντιληφθήκατε και αγαπήσατε.
5. Τώρα μέσα στα χέρια που έγιναν επιεική από το άγγιγμα Του, το Άγιο Πνεύμα αποθέτει μία εικόνα ενός διαφορετικού εαυτού σας. 2 Είναι η εικόνα ενός σώματος ακόμα, διότι αυτό που είστε στην πραγματικότητα δεν μπορεί να ιδωθεί ούτε να απεικονισθεί. 3Εν τούτοις αυτή η εικόνα δεν έχει χρησιμοποιηθεί για σκοπούς επίθεσης, κι ως εκ τούτου ποτέ δεν υπέφερε από βάσανα. 4Αποτελεί μαρτυρία της αιώνιας αλήθειας ότι δεν μπορείτε να πληγωθείτε, και δείχνει πέρα απ αυτήν στην δική σας αθωότητα και στην δική του. 5Δείξτε αυτήν την εικόνα στον αδελφό σας, ο οποίος θα δει πως κάθε ουλή έχει θεραπευθεί, και κάθε δάκρυ έχει ξεχασθεί μέσα στο γέλιο και την αγάπη. 6Και αυτός θα κοιτάξει την συγχώρεση του εκεί, και με θεραπευμένους οφθαλμούς θα κοιτάξει πέρα απ αυτήν, προς την αθωότητα που βλέπει σε σας. 7Εδώ βρίσκεται η απόδειξη ότι αυτός ποτέ δεν αμάρτησε ͘ ότι τίποτα απ ό,τι η τρέλα του τον διέταξε να κάνει δεν έγινε ποτέ, ή δεν είχε ποτέ κανενός είδους αποτελέσματα. 8 Ότι καμία μομφή που αυτός έθεσε στην καρδιά του δεν δικαιώθηκε ποτέ, και καμία επίθεση δεν μπορεί ποτέ να τον αγγίξει με το δηλητηριασμένο και αμείλικτο κεντρί του φόβου.
6. Πιστοποιείστε την αθωότητα του κι όχι την ενοχή του. 2Η θεραπεία σας είναι η παρηγόρηση του και η υγεία του διότι αποδεικνύει ότι οι αυταπάτες δεν είναι αληθινές. 3 Δεν είναι η θέληση για ζωή αλλά η επιθυμία για θάνατο που αποτελεί το κίνητρο γι αυτόν τον κόσμο. 4 Ο μοναδικός του σκοπός είναι ν αποδείξει πως η ενοχή είναι πραγματική. 5Καμμια εγκόσμια σκέψη ή πράξη ή αίσθημα δεν έχει άλλο κίνητρο εκτός απ αυτό. 6Αυτές είναι οι μαρτυρίες που επισύρονται για να γίνουν πιστευτές, και προσδίδουν απόλυτη βεβαιότητα στο σύστημα για το οποίο μιλούν κι αντιπροσωπεύουν. 7Και κάθε μία έχει πολλές φωνές, μιλώντας στον αδελφό σας και σε σας με διαφορετικές γλώσσες. 8Κι εν τούτοις το μήνυμα είναι το ίδιο και προς τους δυο σας. 9 Ο καλλωπισμός του σώματος επιζητά να δείξει πόσο ωραίοι είναι οι μάρτυρες της ενοχής. 10Οι φροντίδες σχετικά με το σώμα δείχνουν πόσο εύθραυστη και τρωτή είναι η ζωή σας ͘ πόσο εύκολα καταστρέφεται ό,τι αγαπάτε. 11Η κατάθλιψη μιλά για θάνατο, και η ματαιοδοξία για τη σοβαρή ενασχόληση με το τίποτα .
7. Η ισχυρότερη μαρτυρία ματαιότητας, που υποστηρίζει όλες τις υπόλοιπες και τις βοηθά να χρωματίσουν την εικόνα στην οποία η αμαρτία δικαιώνεται, είναι η ασθένεια όποια μορφή κι αν παίρνει. 2 Οι άρρωστοι έχουν αιτιολογία για κάθε μια από τις αφύσικες επιθυμίες τους και παράξενες ανάγκες τους. 3Διότι ποιος θα μπορούσε να ζήσει μια ζωή τόσο συντομευμένη και να μην εκτιμά την αξία εφήμερων χαρών; 4 Τί απολαύσεις θα μπορούσαν να υπάρχουν που να διαρκέσουν; 5 Δεν δίδεται το δικαίωμα στους ασθενείς να πιστεύουν ότι κάθε κλεμμένο κομματάκι απόλαυσης είναι η δίκαιη πληρωμή τους για την σύντομη ζωή τους; 6 Ο θάνατος τους θα πληρώσει το αντίτιμο για όλες τους, είτε αυτοί απολαύσουν τα οφέλη τους είτε όχι. 7 Το τέλος της ζωής πρέπει να έρθει, μ ό,τι τρόπο κι αν ξοδευτεί αυτή η ζωή. 8 Κι έτσι βρείτε απόλαυση στα παροδικά και στα εφήμερα.
8. Αυτά δεν είναι αμαρτίες, αλλά μαρτυρίες της παράξενης πεποίθησης ότι η αμαρτία κι ο θάνατος είναι πραγματικά, κι ότι η αθωότητα και η αμαρτία θα τερματισθούν εξίσου εντός του τάφου. 2 Αν αυτό αλήθευε, θα υπήρχε λόγος να παραμείνετε ικανοποιημένοι αναζητώντας περαστικές χαρές και αγαπώντας μικρές απολαύσεις όπου μπορείτε. 3Εν τούτοις σ αυτήν την εικόνα το σώμα δεν γίνεται αντιληπτό ως ουδέτερο και χωρίς έναν στόχο να ενυπάρχει εντός του. 4Διότι γίνεται το σύμβολο της μομφής, η ένδειξη της ενοχής της οποίας οι συνέπειες ακόμα υπάρχουν για να τις δείτε, έτσι ώστε την αιτία να μην μπορείτε να την αρνηθείτε ποτέ.
9. Η λειτουργία σας είναι να δείξετε στον αδελφό σας ότι η αμαρτία δεν μπορεί να έχει αιτία. 2 Πόσο μάταιο πρέπει να είναι να βλέπετε τον εαυτό σας ως εικόνα της απόδειξης ότι αυτό που είναι η λειτουργία σας δεν μπορεί να υπάρξει ποτέ! 3Η εικόνα του Αγίου Πνεύματος δεν αλλάζει το σώμα μετατρέποντας το σε κάτι που δεν είναι. 4Απλά απομακρύνει απ αυτό όλα τα σημεία κατηγόριας και φταιξίματος. 5Απεικονισμένο χωρίς σκοπό, δεν παρουσιάζεται ούτε ως άρρωστο ούτε ως υγιές, ούτε ως καλό ούτε ως κακό. 6Δεν παρουσιάζεται καμία αιτία ώστε να μπορεί να του ασκηθεί κριτική καθ οιονδήποτε τρόπο. 7Δεν έχει ζωή, αλλά ούτε και νεκρό είναι. 8Στέκεται ξέχωρα από κάθε εμπειρία αγάπης ή φόβου. 9Διότι τώρα δεν αποτελεί μαρτυρία για τίποτα ακόμα, είναι ο σκοπός του ανοιχτός, κι ο νους απελευθερωμένος και πάλι για να επιλέξει για το πού προορίζεται. 10 Τώρα δεν είναι καταδικασμένο, αλλά περιμένει έναν στόχο να του δοθεί, ώστε να μπορεί να εκπληρώσει την λειτουργία που θα λάβει.
10. Μέσα σ αυτό το κενό διάστημα, από το οποίο έχει απομακρυνθεί ο στόχος της αμαρτίας, οι Ουρανοί είναι ελεύθεροι να επανέλθουν στην ενθύμηση. 2 Εδώ μπορεί να έλθει η ειρήνη του, και η τέλεια θεραπεία να πάρει την θέση του θανάτου. 3 Το σώμα μπορεί να γίνει μια ένδειξη ζωής, μια υπόσχεση σωτηρίας, και μια ανάσα αθανασία για εκείνους που αηδίασαν ν αναπνέουν την δυσώδη οσμή του θανάτου. 4 Ας έχει ως στόχο του την θεραπεία. 5Ύστερα θα στείλει το μήνυμα που έλαβε, και με την υγεία και την ομορφιά του θα διακηρύσσει την αλήθεια και την αξία που αντιπροσωπεύει. 6Ας λάβει την δύναμη ν αντιπροσωπεύει μια ζωή δίχως τέλος, για πάντα απρόσβλητη. 7Και προς τον αδελφό σας ας είναι το μήνυμα του, “Κοίταξε με, αδελφέ, στα χέρια σου ζω”.
11. Ο απλός τρόπος για να επιτρέψετε να επιτευχθεί αυτό είναι ο εξής: ν αφήσετε το σώμα να μην έχει στόχο από το παρελθόν, όταν ήσασταν βέβαιοι ότι γνωρίζατε πως ο στόχος του ήταν να υποθάλπει την ενοχή. 2Διότι αυτό επιμένει πως η ακρωτηριασμένη εικόνα σας είναι μια μόνιμη ένδειξη του τί αντιπροσωπεύει. 3Αυτό δεν αφήνει χώρο στον οποίο μια διαφορετική οπτική γωνία, ένας άλλος στόχος να μπορεί να του δοθεί. 4Δεν γνωρίζετε τον στόχο του. 5Δεν δώσατε παρά ένα ψευδαισθητικό στόχο σε κάτι που φτιάξατε για να κρύψετε την λειτουργία σας από τον εαυτό σας. 6Αυτό το πράγμα χωρίς σκοπό δεν μπορεί να κρύψει την λειτουργία που έδωσε το Άγιο Πνεύμα. 7Αφήστε, λοιπόν, τον σκοπό του και την λειτουργία σας να συμφιλιωθούν επί τέλους και να ειδωθούν ως ένα.