Κεφ.6. Εισαγωγή
1. Ενώ η σχέση του θυμού με την επίθεση είναι προφανής, η σχέση του θυμού με τον φόβο δεν είναι πάντα τόσο εμφανής. 2Ο θυμός εμπεριέχει την προβολή του διαχωρισμού. 3Αυτή είναι μια ευθύνη που πρέπει καθένας να αποδεχθεί προσωπικά παρά να τη ρίχνει στους άλλους. 4Ο θυμός δεν μπορεί να εμφανιστεί παρά μόνο αν πιστεύετε ότι δέχεστε επίθεση και ότι συνεπώς η δική σας αντεπίθεση είναι δίκαιη, αφού με κανένα τρόπο δεν είστε εσείς υπεύθυνοι. 5Υιοθετώντας αυτές τις απολύτως παράλογες πεποιθήσεις, οδηγήστε στο εξίσου παράλογο συμπέρασμα ότι ο αδελφός σας αξίζει την επίθεση και όχι την αγάπη. 6Τι άλλο μπορεί κανείς να περιμένει από αυτές τις παράλογες πεποιθήσεις εκτός από παράλογα συμπεράσματα; 7Ο τρόπος για να εξαλείψετε ένα παράλογο συμπέρασμα είναι να εξετάσετε τις πεποιθήσεις πάνω στις οποίες στηρίζεται. 8Δεν μπορείτε να υποστείτε επίθεση. 9Η επίθεση δεν δικαιώνεται με κανένα τρόπο. 10Μόνο εσείς είστε υπεύθυνοι για τα πιστεύω σας.
2. Σας έχει ζητηθεί να με χρησιμοποιήσετε ως πρότυπο για την εκπαίδευσή σας, εφόσον ένα εντυπωσιακό παράδειγμα είναι ιδιαίτερα βοηθητικό εργαλείο εκπαίδευσης. 2Ο καθένας διδάσκει κάθε στιγμή. 3Αυτή είναι μια ευθύνη την οποία αναπόφευκτα αποδέχεστε από την στιγμή που υιοθετείτε οποιαδήποτε πεποίθηση και κανείς δεν μπορεί να οργανώσει την ζωή του χωρίς κάποιο σύστημα σκέψης. 4Από την στιγμή που έχετε αναπτύξει οποιοδήποτε σύστημα σκέψης, ζείτε σύμφωνα με αυτό και, έτσι, το διδάσκετε. 5Η ικανότητά σας να δείχνετε πίστη και υπακοή σε ένα σύστημα σκέψης μπορεί να έχει επενδυθεί σε λάθος στόχο αλλά είναι πάντα μια μορφή πίστης η οποία είναι χρήσιμη εάν αναπροσανατολιστεί ορθά.
Κεφ.6.Ι. Το Μήνυμα της Σταύρωσης
1. Ας ξαναδούμε την σταύρωση, αυτή την φορά για λόγους διδακτικούς. 2Δεν έχω επιμείνει σε αυτό το θέμα πιο πριν, λόγω των συνειρμών φόβου με τους οποίους μπορεί να το συνδέσετε. 3Η μόνη διευκρίνηση που είχε δοθεί με έμφαση μέχρι στιγμής για την σταύρωση, ήταν πως δεν επρόκειτο για μια μορφή τιμωρίας. 4Ωστόσο, τίποτα δεν μπορεί να εξηγηθεί μόνο με αρνητικό τρόπο και με αρνητικούς όρους. 5Υπάρχει, λοιπόν, μια θετική ερμηνεία η οποία είναι πλήρως απαλλαγμένη από τον φόβο και γι᾽αυτό περιέχει το πραγματικό μήνυμα της σταύρωσης, αυτό που στ᾽αλήθεια διδάσκει, αν γίνει σωστά κατανοητό το όλο θέμα.
2. Η Σταύρωση δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα ακραίο παράδειγμα. 2Η αξία της, όπως και η αξία όλων των μέσων εκπαίδευσης, εξαρτάται αποκλειστικά από το είδος της διδασκαλίας που περιέχει. 3Μπορει να παρεξηγηθεί και να παρανοηθεί. 4Και αυτό έχει ήδη συμβεί. 5Αυτό συνέβη επειδή ο φοβισμένος νους βλέπει τα πάντα μέσα από το πρίσμα του φόβου. 6Σας το έχω ήδη πει ότι μπορείτε να με καλέσετε, για να μοιραστούμε την λύση και έτσι να την ισχυροποιήσουμε. 7Σας έχω επίσης πει, ότι η σταύρωση ήταν το τελευταίο άχρηστο ταξίδι που η Υιότητα χρειαζόταν να κάνει και ότι αντιπροσωπεύει την απελευθέρωση από τον φόβο για εκείνον που κατανοεί το μήνυμά της. 8Ενώ μέχρι στιγμής έχω δώσει έμφαση στην ανάσταση, ο λόγος για τον οποίο έγινε η σταύρωση και το πώς αυτή ήταν που οδήγησε στην ανάσταση δεν έχουν διασαφηνιστεί. 9Όπως κι αν έχουν τα πράγματα, πρόκειται για κάτι που έχει καθοριστική συνεισφορά στην δική σας ζωή και αν το δείτε χωρίς φόβο θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τον δικό σας ρόλο ως δασκάλων.
3. Πιθανώς θα έχετε αντιδράσει για χρόνια σαν να έχετε σταυρωθεί. 2Αυτό υπογραμμίζει τις αντιλήψεις των διαχωρισμένων ανθρώπων που αρνούνται να συνειδητοποιήσουν τι έχουν κάνει οι ίδιοι στον εαυτό τους. 3Η προβολή σημαίνει θυμό, ο θυμός δημιουργεί επίθεση και η επίθεση παράγει φόβο. 4Το αληθινό νόημα της σταύρωσης βρίσκεται στην φαινομενική δύναμη επίθεσης μερικών Υιών του Θεού εναντίον ενός άλλου Υιού του Θεού. 5Κάτι τέτοιο φυσικά είναι αδύνατον και πρέπει να γίνει πλήρως κατανοητό ότι όντως είναι αδύνατον! 6Διαφορετικά, δεν μπορώ να γίνω για σας πρότυπο για μαθητεία.
4. Η επίθεση μπορεί να γίνει μόνο στο σώμα. 2Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα σώμα μπορεί να επιτεθεί σ᾽ένα άλλο, μπορεί ακόμα και να το καταστρέψει. 3Ωστόσο, αν καθαυτή η καταστροφή είναι κάτι το αδύνατο, τότε και οτιδήποτε μπορεί να υποστεί καταστροφή δεν είναι, επίσης, αληθινό. 4Η καταστροφή του, συνεπώς, δεν δικαιώνει τον θυμό. 5Εφόσον πιστεύετε ότι κάτι τέτοιο είναι δυνατόν, τότε αποδέχεστε εσφαλμένες πεποιθήσεις τις οποίες διδάσκετε και στους άλλους. 6Το μήνυμα της σταύρωσης είχε την πρόθεση να σας διδάξει ότι δεν είναι απαραίτητο να αντιληφθείτε οποιαδήποτε μορφή επίθεσης ή διωγμού ή θανάτωσης, επειδή δεν είναι δυνατόν να διωχθείτε ή να θανατωθείτε. 7Εάν, λοιπόν, αντιδράτε με οργή και θυμό, τότε εξισώνετε τον εαυτό σας με κάτι που μπορεί να υποστεί καταστροφή και συνεπώς βλέπετε τον εαυτό σας με έναν απολύτως παράλογο τρόπο.
5. Το έχω διασαφηνίσει απολύτως, πως είμαι σαν εσάς κι εσείς είστε σαν εμένα αλλά η θεμελιώδης ισότητά μας μπορεί να εκδηλωθεί μόνο με την από κοινού απόφαση. 2Είστε ελεύθεροι να εκλαμβάνετε τον εαυτό σας ως διωκόμενο, αν το επιλέξετε. 3Ωστόσο, όταν αποφασίζετε να δείτε τα πράγματα με αυτόν τον λανθασμένο τρόπο, ίσως θυμηθείτε ότι διώχθηκα, κατά την κρίση του κόσμου αλλά εγώ ο ίδιος δεν μοιράστηκα αυτή την αντίληψη για τον εαυτό μου. 4Και επειδή δεν την μοιράστηκα, δεν την ενίσχυσα. 5Αντίθετα, πρόσφερα μια διαφορετική ερμηνεία στο ζήτημα της επίθεσης. 6Μια ερμηνεία που θέλω να μοιραστώ μαζί σας. 7Και εάν την πιστέψετε, θα με βοηθήσετε να την διδάξω.
6. Όπως ήδη έχω αναφέρει, “Ό,τι διδάσκεις αυτό μαθαίνεις κι εσύ ο ίδιος”. 2Εάν, λοιπόν, αντιδράτε σαν να βρίσκεστε υπό διωγμό, τότε διδάσκετε τον διωγμό. 3Αυτό όμως δεν είναι το είδος του μαθήματος που ο Υιός του Θεού θα ήθελε να διδάξει, προκειμένου να συνειδητοποιήσει την ίδια του την σωτηρία. 4Καλύτερα, διδάξτε την τέλεια ασφάλειά σας, η οποία είναι η αλήθεια μέσα σας, και συνειδητοποιήστε ότι τίποτα δεν μπορεί να την απειλήσει. 5Μην προσπαθείτε να την προστατεύσετε εσείς, διότι τότε θα έχετε αποδεχθεί πως η ασφάλειά σας μπορεί να απειληθεί. 6Δεν σας ζητείται να σταυρωθείτε, πράγμα το οποίο ήταν μέρος της δικής μου συνεισφοράς στην εκπαίδευση. 7Σας ζητείται να ακολουθήσετε το παράδειγμά μου αλλά αντιμετωπίζοντας πολύ μικρότερους πειρασμούς και χωρίς να τους εκλαμβάνετε ως αιτίες που δικαιώνουν τον θυμό σας. 8Δεν υπάρχει δικαίωση για το αδικαίωτο. 9Μην πιστεύετε ότι υπάρχει κάτι τέτοιο και μην το διδάσκετε. 10Θυμηθείτε ότι πάντα διδάσκετε αυτό στο οποίο πιστεύετε. 11Πιστέψετε μαζί μου και θα γίνουμε ισότιμοι ως δάσκαλοι.
7. Η ανάστασή σας είναι το ξύπνημά σας. 2Είμαι το πρότυπο της αναγέννησης αλλά η αναγέννηση δεν είναι παρά η ανατολή της αλήθειας που ήδη υπάρχει στον νου σας. 3Ο ίδιος ο Θεός την τοποθέτησε εκεί και γι᾽αυτό είναι μια αιώνια αλήθεια. 4Την πιστεύω και γι᾽αυτό είναι αλήθεια για μένα. 5Βοηθήστε με να την διδάξω στα αδέλφια μας στο όνομα της Βασιλείας του Θεού αλλά πρώτα πιστέψτε εσείς σε αυτήν, διαφορετικά η διδασκαλία σας θα είναι λανθασμένη. 6Τα αδέλφια μου κοιμήθηκαν κατά την διάρκεια αυτού που ονομάστηκε “αγωνία στον κήπο” αλλά δεν μπορούσα να τους θυμώσω επειδή γνώριζα πως δεν μπορούσα να εγκαταλειφθώ.
8. Λυπάμαι όταν τα αδέλφια μου δεν μοιράζονται την απόφασή μου να ακούω μόνο μία Φωνή, επειδή αυτό τους αποδυναμώνει ως δασκάλους και ως μαθητές. 2Ωστόσο, γνωρίζω ότι δεν μπορούν στ᾽αλήθεια να προδώσουν τους εαυτούς τους ή εμένα και ότι μέσα τους θα χτίσω την εκκλησία μου. 3Δεν υπάρχει επιλογή γι᾽ αυτό, επειδή μόνο εσείς μπορείτε να είστε οι ιδρυτές της Εκκλησίας του Θεού. 4Μια εκκλησία βρίσκεται εκεί όπου υπάρχει ένας βωμός και η παρουσία του βωμού είναι που καθαγιάζει την εκκλησία. 5Μια εκκλησία που δεν εμπνέει την αγάπη, έχει ένα κρυμμένο βωμό που δεν υπηρετεί τον λόγο για τον οποίο ο Θεός τον προόρισε. 6Πρέπει να ιδρύσω την εκκλησία Του μέσα σας, επειδή όσοι με δέχονται ως πρότυπο είναι κυριολεκτικά οι απόστολοί μου. 7Οι απόστολοι ακολουθούν ένα πρότυπο και όταν το πρότυπο που έχουν επιλέξει έχει επίσης επιλέξει να τους γλιτώσει με κάθε τρόπο από τον πόνο, τότε θα ήταν ανόητοι να μην το ακολουθήσουν.
9. Επιλέχθηκα, για χάρη σας και για δική μου, για να αποδείξω ότι και η πιο υπερβολική επίθεση, όπως θα την έκρινε το εγώ, δεν έχει κανένα νόημα. 2Όχι με τον τρόπο που τα γνωρίζει ο Θεός αλλά με τα μέτρα που τα κρίνει ο κόσμος, εγώ προδόθηκα, εγκαταλείφθηκα, μαστιγώθηκα και τελικά θανατώθηκα. 3Αυτό ήταν καθαρά εξαιτίας της προβολής των άλλων πάνω μου, εφόσον εγώ δεν έβλαψα κανένα και θεράπευσα πολλούς.
10. Εξακολουθούμε να είμαστε ίσοι ως διδασκόμενοι, μολονότι δεν είναι αναγκαίο να έχουμε ίδιες εμπειρίες. 2Το Άγιο Πνεύμα χαίρεται όταν μπορείτε να διδαχθείτε από τις δικές μου και να αφυπνιστείτε από αυτές. 3Αυτός άλλωστε ήταν και ο μοναδικός σκοπός αυτών των εμπειριών και αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο μπορώ να είμαι η οδός, η αλήθεια και η ζωή. 4Όταν ακούτε μόνο την Μία Φωνή, ποτέ δεν καλείστε σε θυσία. 5Αντίθετα, καθώς γίνεστε ικανοί να ακούτε το Άγιο Πνεύμα μέσα στους άλλους, μπορείτε να διδαχθείτε από τις εμπειρίες τους και να ωφεληθείτε από αυτές χωρίς να χρειαστεί να τις βιώσετε εσείς οι ίδιοι. 6Αυτό γίνεται επειδή το Άγιο Πνεύμα είναι ένα και ο καθένας που το αφουγκράζεται αναπόφευκτα οδηγείται να δείχνει τον δρόμο Του σε όλους τους άλλους.
11. Δεν διώκεστε, ούτε κι εγώ διώχθηκα. 2Δεν σας ζητείται να επαναλάβετε τις εμπειρίες μου, επειδή το Άγιο Πνεύμα, το Οποίο μοιραζόμαστε από κοινού, καθιστά περιττό κάτι τέτοιο. 3Όμως, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις δικές μου εμπειρίες εποικοδομητικά, εφόσον ακολουθήσετε το παράδειγμά μου ως προς τον τρόπο που εγώ τις αντιλαμβάνομαι. 4Τα αδέλφια μου και δικά σας αδέλφια είναι απασχολημένα προσπαθώντας να δικαιώσουν το αδικαίωτο. 5Το ένα και μοναδικό μάθημα το οποίο πρέπει να διδάξω, όπως κι εγώ το διδάχθηκα, είναι πως καμιά αντίληψη η οποία δεν είναι σύμφωνη με την κρίση του Αγίου Πνεύματος δεν μπορεί να δικαιωθεί. 6Ανελαβα να δείξω αυτήν την αλήθεια μ᾽έναν ακραίο τρόπο, κυρίως επειδή θα αποτελούσε μια διδακτική βοήθεια για εκείνους που δεν αντιμετωπίζουν τόσο έντονο πειρασμό να αφεθούν στον θυμό και στην επίθεση. 7Θέλω, όπως και ο Θεός, να μην υποφέρει κανείς από τους Υιούς Του.
12. Η σταύρωση δεν είναι κάτι που μπορεί να μοιραστεί επειδή αποτελεί το σύμβολο της προβολής, ενώ η ανάσταση είναι το σύμβολο του μοιράσματος διότι η αφύπνιση κάθε Υιού του Θεού είναι απαραίτητη ώστε να επιτραπεί στην Υιότητα να γνωρίσει την Ολότητά της.2 Μόνο αυτό αποτελεί γνώση.
13. Το μήνυμα της σταύρωσης είναι απόλυτα καθαρό: 2 Δίδαξε μόνο την αγάπη, επειδή αυτό μόνο είσαι
14. Εάν ερμηνεύσετε τη σταύρωση με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, τότε τη χρησιμοποιείτε σαν όπλο επίθεσης παρά ως έκκληση για ειρήνη, που αποτελούσε τον στόχο της. 2Οι Απόστολοι συχνά την παρανόησαν για τον ίδιο λόγο που ο καθένας την παρανοεί. 3Η δική τους ατελής αγάπη τούς έκανε ευάλωτους στην προβολή και μέσα από τον δικό τους φόβο μίλησαν για την “οργή του Θεού” ως μορφή ανταπόδοσης εκ μέρους Του. 4Δεν μπορούσαν να μιλήσουν για την σταύρωση δίχως ίχνος θυμού, επειδή η δική τους αίσθηση ενοχής ήταν που τους εξόργιζε.
15. Αυτά είναι μερικά παραδείγματα αντίστροφης σκέψης που υπάρχουν στην Καινή Διαθήκη, μολονότι το θείο μήνυμά της είναι, πραγματικά, μόνο το μήνυμα της αγάπης. 2Εάν οι Απόστολοι δεν ένιωθαν ένοχοι δεν θα με παρουσίαζαν ποτέ να λέω, “δεν ήρθα να φέρω ειρήνη αλλά μάχαιρα”. 3Αυτό είναι το ακριβώς αντίθετο από ό,τι δίδαξα. 4Ούτε θα είχαν περιγράψει τις αντιδράσεις μου προς τον Ιούδα με αυτό τον τρόπο, εάν πραγματικά με είχαν καταλάβει. 5Δεν θα μπορούσα να έχω πει, “προδίδεις τον Υιό του ανθρώπου με ένα φιλί”, εκτός εάν πίστευα στην προδοσία. 6Το όλο μήνυμα της σταύρωσης είναι απλούστατα ότι δεν πίστευα σε κάτι τέτοιο. 7Η “τιμωρία” που ελέχθη ότι επέσυρα επάνω στον Ιούδα ήταν ένα παρόμοιο λάθος. 8Ο Ιούδας ήταν αδελφός μου και Υιός του Θεού, εξίσου μέρος της Υιότητας όσο κι εγώ. 9Πώς θα μπορούσα να τον καταδικάσω ενώ ήμουν έτοιμος να αποδείξω πως η καταδίκη είναι κάτι αδύνατον;
16. Καθώς διαβάζετε τις διδασκαλίες των Αποστόλων, θυμηθείτε ότι εγώ ο ίδιος τους είπα πως υπάρχουν πολλά που θα τα κατανοούσαν αργότερα, επειδή δεν ήταν καθ᾽ολοκληρίαν έτοιμοι να με ακολουθήσουν τότε. 2Δεν θέλω να επιτρέψετε σε οποιονδήποτε φόβο να εισέλθει στο σύστημα σκέψης στο οποίο σας καθοδηγώ. 3Δεν ζητώ μάρτυρες αλλά δασκάλους. 4Κανείς δεν τιμωρείται για αμαρτίες και οι Υιοί του Θεού δεν είναι αμαρτωλοί. 5Οποιαδήποτε αντίληψη τιμωρίας, περιέχει την προβολή της κατηγορίας και της ενοχής και ενισχύει την ιδέα ότι η κατηγορία είναι δικαιολογημένη. 6Το αποτέλεσμα είναι ένα μάθημα ενοχής, διότι κάθε συμπεριφορά διδάσκει τα πιστεύω που την υπαγόρευσαν. 7Η σταύρωση ήταν το αποτέλεσμα των εντελώς, αντίθετων συστημάτων σκέψης. 8 Το τέλειο σύμβολο της “σύγκρουσης” ανάμεσα στο εγώ και στον Υιού του Θεού. 9Αυτή η σύγκρουση φαίνεται εξίσου αληθινή και τώρα και τα διδάγματά της πρέπει να μαθευτούν τώρα, όπως και τότε.
17. Δεν έχω ανάγκη ευγνωμοσύνης αλλά εσείς πρέπει να ενισχύσετε την εξασθενημένη ικανότητά σας για να νιώθετε ευγνωμοσύνη, διαφορετικά δεν εκτιμάτε τον Θεό. 2Εκείνος δεν χρειάζεται την ευγνωμοσύνη σας αλλά εσείς την χρειάζεστε. 3Δεν μπορείτε να αγαπάτε ό,τι δεν εκτιμάτε, επειδή ο φόβος κάνει την εκτίμηση αδύνατη. Όταν φοβάστε ό,τι είστε, δεν το εκτιμάτε και συνεπώς το απορρίπτετε. 5Το αποτέλεσμα είναι να διδάσκετε την απόρριψη.
18. Η δύναμη των Υιών του Θεού είναι συνεχώς παρούσα, επειδή δημιουργήθηκαν ως δημιουργοί. 2Η επιρροή τού ενός επάνω στον άλλον είναι απεριόριστη και πρέπει να χρησιμοποιείται για την κοινή τους σωτηρία. 3Ο καθένας πρέπει να μάθει ότι όλες οι μορφές απόρριψης είναι χωρίς νόημα. 4Ο διαχωρισμός είναι η πεποίθηση της απόρριψης. 5Όσο το διδάσκετε αυτό, τόσο και θα το πιστεύετε. 6Αυτός δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο σκέφτεται ο Θεός και πρέπει να σκέφτεστε όπως Εκείνος σκέφτεται, εάν θέλετε πάλι να Τον γνωρίσετε.
19. Να θυμάστε πως το Άγιο Πνεύμα είναι ο Σύνδεσμος Επικοινωνίας ανάμεσα στον Θεό Τον Πατέρα και στους διαχωρισμένους Υιούς του. 2Εάν ακούσετε την Φωνή του Αγίου Πνεύματος θα γνωρίσετε πως δεν μπορείτε ούτε να πληγώσετε ούτε να πληγωθείτε και ότι πολλοί χρειάζονται την ευλογία σας για να βοηθηθούν ν᾽ακούσουν και οι ίδιοι αυτή την Φωνή. 3Όταν αναγνωρίζετε μόνον αυτή την ανάγκη στους άλλους και δεν ανταποκρίνεστε σε καμιά άλλη, τότε θα έχετε μάθει πραγματικά από εμένα και θα είστε τόσο ανυπόμονοι και ενθουσιώδεις να μοιραστείτε αυτή την μάθησης όσο είμαι κι εγώ.