ΕΙΣΑΓΩΓΗ
1. Μια θεωρητική βάση, όπως αυτή που παρέχει το κείμενο (της Θεωρίας), είναι απαραίτητη ως ένα πλαίσιο που δίνει νόημα στις ασκήσεις. 2 Ωστόσο είναι η εφαρμογή των ασκήσεων που κάνει εφικτό τον στόχο των Μαθημάτων Θαυμάτων. 3Ενας αγύμναστος νους δεν μπορεί να πετύχει τίποτα. 4Οι ασκήσεις που περιέχονται εδώ (Μαθήματα) έχουν στόχο να γυμνάσουν τον νού σου.
2. Οι ασκήσεις είναι πολύ απλές. 2Δεν απαιτούν πολύ χρόνο και δεν έχει σημασία πού τις κάνεις. 3Δεν χρειάζονται προετοιμασία. 4Η διάρκεια της εξάσκησης είναι ένας χρόνος. 5Οι ασκήσεις είναι αριθμημένες από το 1 μέχρι το 365. 6Μην επιχειρήσεις να κάνεις περισσότερες από μια άσκηση την ημέρα.
3. Οι ασκήσεις είναι διαιρεμένες σε δύο κύρια μέρη, το πρώτο ασχολείται με την αναίρεση του τρόπου που αντιλαμβάνεσαι τώρα και το δεύτερο με την απόκτηση της αληθινής αντίληψης . 2Εκτός των περιόδων επανάληψης, οι ασκήσεις κάθε ημέρας έχουν σχεδιαστεί γύρω από μια κεντρική ιδέα η οποία αναφέρεται στην αρχή. 3Αυτό ακολουθείται από μια περιγραφή των ειδικών διαδικασιών μέσω των οποίων η ιδέα για εκείνη την ημέρα θα εφαρμοστεί.
4. Ο σκοπός αυτών των ασκήσεων είναι να εκπαιδεύσει το νου σου μ’ έναν συστηματικό τρόπο σε μια διαφορετική αντίληψη για τον καθένα και το καθετί στον κόσμο. 2Οι ασκήσεις είναι σχεδιασμένες να σε βοηθήσουν να καταλάβεις ότι η καθεμιά από αυτές είναι το ίδιο εφαρμόσιμη σε όλους τους ανθρώπους και σε όλα τα πράγματα που βλέπεις.
5. Η γενίκευση της εκπαίδευσης στην αληθινή αντίληψη δεν προχωρεί όπως η γενίκευση της εκπαίδευσης που κάνει ο κόσμος. 2Εάν η αληθινή αντίληψη έχει επιτευχθεί σε σχέση με οποιοδήποτε πρόσωπο, κατάσταση ή γεγονός, η ολοκληρωτική γενίκευση της, σε κάθε άνθρωπο και σε κάθε πράγμα είναι σίγουρη. 3Εάν όμως γίνει μια εξαίρεση και κάτι παρακρατηθεί από την αληθινή αντίληψη, τα επιτεύγματα της αληθινής αντίληψης δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν πουθενά.
6. Επομένως, οι μόνοι γενικοί κανόνες που πρέπει να τηρηθούν σε όλες τις ασκήσεις είναι οι εξής: Πρώτα οι ασκήσεις πρέπει να γίνονται με έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο, όπως υποδεικνύεται. 2Αυτό θα σε βοηθήσει να γενικεύσεις τις σχετικές ιδέες σε κάθε περίσταση στην οποία βρίσκεσαι, καθώς επίσης και στον κάθε άνθρωπο και στο κάθε πράγμα μέσα σε αυτήν την περίσταση. 3Δεύτερον: μην αποφασίσεις ότι υπάρχουν μερικοί άνθρωποι, καταστάσεις ή πράγματα στα οποία αυτές οι ιδέες δεν μπορούν να εφαρμοστούν. 4Αυτό θα εμποδίσει την γενίκευση της εκπαίδευσης. 5Η ίδια η φύση της αληθινής αντίληψης είναι ότι δεν έχει όρια. 6Είναι το αντίθετο του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβάνεσαι τώρα.
7. Ο γενικός στόχος αυτών των ασκήσεων είναι να αυξήσει την ικανότητά σου να επεκτείνεις τις ιδέες στις οποίες θα εξασκείσαι έτσι ώστε να περιλαμβάνουν τα πάντα. 2Αυτό δεν θα απαιτήσει καμιά προσπάθεια εκ μέρους σου. 3Οι ίδιες οι ασκήσεις πληρούν τις συνθήκες που είναι αναγκαίες για αυτό το είδος επέκτασης.
8. Θα σου είναι δύσκολο να πιστέψεις μερικές από τις ιδέες που παρουσιάζονται σε αυτές τις ασκήσεις, ενώ άλλες μπορεί να σε καταπλήξουν. 2Αυτό δεν έχει σημασία. 3Αυτό που ζητείται από εσένα είναι απλώς να εφαρμόσεις τις ιδέες σύμφωνα με τις οδηγίες που σου δίνονται. 4ΌΔεν σου ζητείται να τις κρίνεις καθόλου. 5Σου ζητείται μόνο να τις χρησιμοποιήσεις. 6Είναι η χρήση τους που θα τους δώσει νόημα για σένα και θα σου δείξει ότι είναι αληθινές.
9. Να θυμάσαι μόνον αυτό: δεν χρειάζεται να πιστεύεις αυτές τις ιδέες, δεν χρειάζεται να τις δεχτείς, ούτε καν να τις καλωσορίσεις. 2Σε μερικές από αυτές μπορεί έντονα να αντισταθείς. 3Τίποτα απ’ όλ’ αυτά δεν έχει σημασία, ούτε θα μειώσει την αποτελεσματικότητά τους. 4Αλλά μην επιτρέψεις στον εαυτό σου να κάνει εξαιρέσεις στην εφαρμογή των ιδεών αυτών των ασκήσεων και όποιες κι αν είναι οι αντιδράσεις σου σε αυτές τις ιδέες, χρησιμοποίησέ τις. 5Τίποτα περισσότερο από αυτό δεν ζητείται.
ΜΕΡΟΣ 1
ΜΑΘΗΜΑ 1
Τίποτα από ό,τι βλέπω σε αυτό το δωμάτιο (σε αυτόν τον δρόμο, από αυτό το παράθυρο, σε αυτό το μέρος) δεν έχει νόημα.
1. Τώρα κοίταξε αργά γύρω σου κι άρχισε να εφαρμόζεις την ιδέα πολύ συγκεκριμένα σε οτιδήποτε βλέπεις:
2Αυτό το τραπέζι δεν σημαίνει τίποτα.
3Αυτή η καρέκλα δεν σημαίνει τίποτα.
4Αυτό το χέρι δεν σημαίνει τίποτα.
5Αυτό το πόδι δεν σημαίνει τίποτα.
6Αυτό το στυλό δεν σημαίνει τίποτα.
2. Μετά κοίταξε πέρα από τον άμεσο χώρο γύρω σου και εφάρμοσε την ιδέα σε μια πιο πλατιά περιοχή:
2Εκείνη η πόρτα δεν σημαίνει τίποτα.
3Εκείνο το σώμα δεν σημαίνει τίποτα.
4Εκείνη η λάμπα δεν σημαίνει τίποτα.
5Εκείνη η ταμπέλα δεν σημαίνει τίποτα.
6Εκείνη η σκιά δεν σημαίνει τίποτα.
3. Παρατήρησε ότι αυτές οι προτάσεις δεν έχουν μια ορισμένη σειρά και δεν επιτρέπουν διαφορές ως προς το είδος των πραγμάτων στα οποία εφαρμόζονται. 2Αυτός είναι ο σκοπός της άσκησης. 3Η ιδέα πρέπει απλώς να εφαρμοστεί στο καθετί που βλέπεις. 4Καθώς εφαρμόζεις την ιδέα της ημέρας, χρησιμοποίησέ την χωρίς καμιά διάκριση. 5Μην επιχειρήσεις όμως να εφαρμόσεις την άσκηση τελετουργικά, επιμένοντας στην εφαρμογή της. 6Επίτρεψε μόνο στην ιδέα να δράσει, και σιγουρέψου απλά ότι δεν κάνεις ειδικές εξαιρέσεις για τίποτα. 7Το κάθε πράγμα είναι όπως οποιοδήποτε άλλο πράγμα, όσον αφορά την εφαρμογή αυτής της ιδέας.
4. Καθένα από τα τρία πρώτα μαθήματα δεν πρέπει να γίνεται πιο πολύ από δύο φορές την ημέρα, κατά προτίμηση το πρωί και το βράδυ. 2Ούτε πρέπει να επιχειρούνται περισσότερο από ένα περίπου λεπτό, εκτός εάν αυτό προκαλεί μια αίσθηση βιασύνης. 3Μια αίσθηση άνεσης και ανάπαυσης είναι πολύ σημαντική.