Μάθημα 25
Δεν γνωρίζω τον σκοπό για τον οποίο οτιδήποτε υπάρχει
1. Σκοπός σημαίνει νόημα. 2Η σημερινή ιδέα εξηγεί γιατί οτιδήποτε βλέπεις δεν σημαίνει τίποτα. 3Δεν γνωρίζεις τον σκοπό για τον οποίο υπάρχει. 4Επομένως δεν έχει νόημα για σένα. 5Καθετί υπάρχει για τα δικά σου καλύτερα συμφέροντα. 6Γι᾽αυτό υπάρχει, αυτός είναι ο σκοπός του, αυτό είναι το νόημα του. 7Αναγνωρίζοντάς το αυτό είναι που οι στόχοι σου ενοποιούνται. 8Αναγνωρίζοντάς το αυτό είναι που ό,τι βλέπεις αποκτά νόημα.
2. Αντιλαμβάνεσαι τον κόσμο και καθετί μέσα σε αυτόν, σαν να έχει νόημα σε σχέση με τους στόχους του εγώ. 2Αυτοί όμως οι στόχοι δεν έχουν καμιά σχέση με τα δικά σου καλύτερα συμφέροντα επειδή το εγώ δεν είναι εσύ. 3Αυτή η ψευδής ταύτιση σε κάνει ανίκανο να καταλάβεις τον σκοπό για τον οποίο οτιδήποτε υπάρχει. 4Ώς αποτέλεσμα, είσαι υποχρεωμένος να το χρησιμοποιήσεις λανθασμένα. 3Όταν το πιστέψεις αυτό, θα προσπαθήσεις να αποσύρεις τους στόχους που έχεις αποδώσει στον κόσμο αντί να επιχειρείς να τους ενισχύεις.
3. Ένας άλλος τρόπος να περιγράψεις τους στόχους που αντιλαμβάνεσαι τώρα, είναι να πεις ότι, όλοι τους έχουν να κάνουν με “προσωπικά” συμφέροντα. 2Εφ᾽όσον, όμως, δεν έχεις προσωπικά συμφέροντα, οι στόχοι σου στην πραγματικότητα δεν έχουν να κάνουν με τίποτα. 3Επομένως, αγαπώντας τους σημαίνει να μην έχεις κανέναν απολύτως στόχο. 4Και έτσι δεν γνωρίζεις τον σκοπό για τον οποίο οτιδήποτε υπάρχει.
4. Προτού μπορέσεις να καταλάβεις τις σημερινές ασκήσεις, μια ακόμα σκέψη είναι απαραίτητη. 2Στα πιο επιφανειακό επίπεδα, πράγματι αναγνωρίζεις κάποιον σκοπό. 3Όμως ο σκοπός δεν μπορεί να κατανοηθεί σε αυτά τα επίπεδα. 4Για παράδειγμα, πράγματι καταλαβαίνεις ότι ένα τηλέφωνο υπάρχει για τον σκοπό της συνομιλίας με κάποιον που σωματικά δεν βρίσκεται κοντά σου. 5Αυτό που δεν καταλαβαίνεις είναι για ποιό σκοπό θέλεις να επικοινωνήσεις μαζί του. 6Και είναι αυτό που κάνει την επαφή σου με αυτόν να έχει νόημα ή όχι.
5. Είναι εξαιρετικά σημαντικό για την μάθηση σου να είσαι πρόθυμος να εγκαταλείψεις τους στόχους που έχεις βάλει για το καθετί. 2Η αναγνώριση, ότι είναι χωρίς νόημα, παρά ότι είναι “καλοί” ή “κακοί”, είναι ο μόνος τρόπος να το πετύχεις αυτό. 3Η σημερινή ιδέα είναι ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.
6. Χρειάζονται έξι περίοδοι εξάσκησης, η καθεμιά διάρκειας δύο λεπτών. 2Κάθε περίοδος εξάσκησης πρέπει να αρχίσει με μια αργή επανάληψη της σημερινής ιδέας, μετά κοίτα γύρω σου, αφήνοντας την ματιά σου να πέσει σε οτιδήποτε τύχει να τραβήξει την προσοχή σου είτε είναι κοντά είτε μακριά, είτε είναι “σημαντικό” είτε “ασήμαντο”, είτε “ανθρώπινο” είτε όχι. 3Με τα μάτια σου να παραμένουν πάνω στο κάθε αντικείμενο, που επιλέγεις με αυτό τον τρόπο, λέγε για παράδειγμα:
4Δεν γνωρίζω τον σκοπό για τον οποίο υπάρχει αυτή η καρέκλα.
5Δεν γνωρίζω τον σκοπό για τον οποίο υπάρχει αυτό το μολύβι.
6Δεν γνωρίζω τον σκοπό για τον οποίο υπάρχει αυτό το χέρι.
7Λέγε το αρκετά αργά, χωρίς να μετακινείς τα μάτια σου από το αντικείμενο μέχρι να ολοκληρώσεις την δήλωση που το αφορά.
8Μετά προχώρα στο επόμενο αντικείμενο και εφάρμοσε την σημερινή ιδέα όπως προηγουμένως.