1.Προτού οι θαυματοποιοί καταστούν έτοιμοι να αναλάβουν το έργο τους σε αυτόν τον κόσμο, είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουν πλήρως τον φόβο της απελευθέρωσης. 2Διαφορετικά μπορεί να καλλιεργήσουν απερίσκεπτα την πεποίθηση ότι η απελευθέρωση είναι φυλάκιση, αντίληψη που ήδη είναι πολύ διαδεδομένη. 3Αυτή η παρερμηνεία προέρχεται από την πίστη πως οποιαδήποτε βλάβη περιορίζεται μόνο στο σώμα. 4Αυτό συμβαίνει εξαιτίας του υποβόσκοντος φόβου ότι ο νους μπορεί να βλάψει τον εαυτό του. 5Κανένα από αυτά τα λάθη δεν έχει νόημα, επειδή οι διαστρεβλωμένες δημιουργίες του νου δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα. 6Αυτή η αναγνώριση είναι πολύ καλύτερο προστατευτικό εργαλείο από οποιαδήποτε μορφή σύγχυσης επιπέδων, επειδή εισάγει την διόρθωση στο επίπεδο του λάθους. 7Είναι σημαντικό να θυμάσαι πως μόνο ο νους μπορεί να δημιουργεί και ότι η διόρθωση του λάθους αφορά το επίπεδο της σκέψης. 8Για να ενισχυθεί μια προηγούμενη δήλωση, το πνεύμα είναι ήδη τέλειο και συνεπώς δεν έχει ανάγκη επανόρθωσης. 9Το σώμα δεν υπάρχει παρά μόνο ως εργαλείο μάθησης για τον νου. 10Αυτό το μαθησιακό εργαλείο δεν μπορεί να κάνει από μόνο του λάθη, επειδή δεν μπορεί να δημιουργεί.11Είναι προφανές, λοιπόν, ότι η προτροπή προς τον νου να εγκαταλείψει τις διαστρεβλωμένες δημιουργίες του, είναι η μοναδική εφαρμογή της δημιουργικής ικανότητας που έχει πραγματικά νόημα.
2.Η μαγεία είναι η ανόητη ή η διαστρεβλωμένη χρήση του νου. 2Τα υλικά φάρμακα είναι “ξόρκια” διαφόρων μορφών αλλά εάν φοβάσαι να χρησιμοποιήσεις τον νου σου για να θεραπεύσεις, δεν πρέπει να το επιχειρείς. 3Το ίδιο το γεγονός ότι φοβάσαι κάνει τον νου σου ευάλωτο στην διαστρεβλωμένη δημιουργία. 4Είναι λοιπόν, πιθανό να παρανοήσεις οποιαδήποτε μορφή θεραπείας συμβεί κι επειδή ο εγωκεντρισμός και ο φόβος συνήθως εμφανίζονται ταυτόχρονα, ίσως να μην είσαι σε θέση να δεχτείς την αληθινή Πηγή της θεραπείας. 5Υπό αυτές τις συνθήκες, είναι ασφαλέστερο για σένα να επαφίεσαι προσωρινά στα υλικά θεραπευτικά μέσα, επειδή αυτά δεν μπορείς να τα παρερμηνεύσεις ως δικές σου δημιουργίες. 6Για όσο επιμένει η αίσθηση της ευαλωτότητάς σου, δεν θα πρέπει να επιχειρείς να κάνεις θαύματα.
3.Έχω ήδη πει ότι τα θαύματα είναι εκφράσεις του νου που σκέφτεται με τα θαύματα και ο νους που σκέφτεται με τα θαύματα σημαίνει ορθή νόηση. 2Ο ορθά σκεπτόμενος νους ούτε εκθειάζει ούτε υποβαθμίζει τον νου του θαυματοποιού ή εκείνου που τα λαμβάνει. 3Ωστόσο, καθώς το θαύμα είναι διόρθωση, δεν έχει ανάγκη να περιμένει την ορθή νόηση του δέκτη . 4Στην ουσία, ο σκοπός του θαύματος είναι να τον αποκαταστήσει στον ορθό του νου. 5Είναι ουσιαστικό, ωστόσο, ο θαυματοποιός να είναι στον ορθό του νου, ακόμα και για λίγο αλλιώς δεν θα μπορέσει να αποκαταστήσει τον ορθή νόηση σε κάποιον άλλον.
4.Ο θεραπευτής που επαφίεται στην δική του και μόνο ετοιμότητα, διακινδυνεύει την κατανόησή του. 2Είσαι απόλυτα ασφαλής όσο δεν σε απασχολεί καθόλου η ετοιμότητά σου αλλά διατηρείς μια σταθερή εμπιστοσύνη στην δική μου. 3Εάν οι θαυματοποιές τάσεις σου δεν λειτουργούν κατάλληλα, είναι πάντα επειδή ο φόβος έχει εισέλθει στην ορθή νόησή σου και την ανέτρεψε. 4Ολες οι μορφές έλλειψης ορθής νόησης είναι το αποτέλεσμα της άρνησής να δεχθείς την Εξιλέωση για τον εαυτό σου. 5Εάν όντως την αποδεχθείς, θα είσαι σε θέση να αναγνωρίσεις ότι εκείνοι που έχουν ανάγκη θεραπείας είναι απλά όσοι δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι η ορθή νόηση είναι θεραπεία.
5.Η μοναδική ευθύνη του θαυματοποιού είναι να αποδεχθεί την Εξιλέωση για τον εαυτό του. 2Αυτό σημαίνει ότι αναγνωρίζεις πως ο νους είναι το μοναδικό επίπεδο δημιουργίας και ότι τα λάθη του θεραπεύονται μέσω της Εξιλέωσης. 3Μόλις το δεχτείς αυτό, ο νους σου μπορεί μόνο να θεραπεύει. 4Αρνούμενος στον νου σου κάθε καταστροφική δυνατότητα και επαναφέροντας τις αγνές δημιουργικές του δυνάμεις, θέτεις τον εαυτό σου σε μια θέση να εξαλείφει το επίπεδο σύγχυσης των άλλων. 5Το μήνυμα που τους δίνεις, τότε, είναι η αλήθεια ότι ο νους τους είναι εξίσου εποικοδομητικός και πως οι διαστρεβλώσεις τους δεν μπορούν να τους βλάψουν. 6Επιβεβαιώνοντας αυτό απελευθερώνεις τον νου από το να υπεραξιολογεί το ίδιο το μαθησιακό του εργαλείο και αποκαθιστάς τον νου στην πραγματική του θέση ως μαθητή.
6.Πρέπει και πάλι να τονιστεί ότι το σώμα δεν μαθαίνει και δεν δημιουργεί. 2Ως εκπαιδευτικό εργαλείο απλώς και μόνο ακολουθεί τον μαθητή αλλά αν του αποδοθεί η απατηλή πεποίθηση της πρωτοβουλίας τότε μετατρέπεται σε σοβαρό εμπόδιο στην ίδια την μάθηση που θα έπρεπε να διευκολύνει. 3Μόνο ο νους έχει ικανότητα φώτισης. 4Το πνεύμα είναι ήδη φωτισμένο και το σώμα καθαυτό είναι πολύ συμπαγές. 5Ωστόσο, ο νους μπορεί να φέρει την δική του φώτιση στο σώμα αναγνωρίζοντας ότι δεν είναι αυτό ο μαθητής και ως εκ τούτου είναι ανεπίδεκτο μάθησης. 6Ομως το σώμα μπορεί να ευθυγραμμιστεί εύκολα με εκείνον τον νου που έχει μάθει να βλέπει πέρα από αυτό στο φως.
7.Η διορθωτική μαθητεία ξεκινά πάντα με την αφύπνιση του πνεύματος και την εγκατάλειψη της πίστης σε όσα βλέπουν τα φυσικά μάτια. 2Αυτό συχνά φέρνει φόβο, επειδή φοβάσαι όσα θα σου δείξει η πνευματική σου όραση. 3Εχω ξαναπεί ότι το Άγιο Πνεύμα δεν μπορεί να δει σφάλμα και είναι ικανό να βλέπει πέρα από αυτό προς την άμυνα της Εξιλέωσης. 4Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό μπορεί να προκαλεί ενόχληση αλλά όμως η ενόχληση δεν είναι το τελικό αποτέλεσμα της αντίληψης. 5Οταν επιτρέπεις στο Άγιο Πνεύμα να κοιτάξει τον βεβηλωμένο βωμό, Αυτό αμέσως, επίσης, κοιτά προς την Εξιλέωση. 6Τίποτα από όσα αντιλαμβάνεται το Άγιο Πνεύμα δεν προκαλεί φόβο. 7Το καθετί που προέρχεται από την πνευματική συνειδητότητα κατευθύνεται αποκλειστικά προς την διόρθωση. 8Η ενόχληση προκαλείται μόνο για να φέρει στην συνείδηση την ανάγκη της διόρθωσης.
8.Ο φόβος της θεραπείας προέρχεται, τελικά, από την απροθυμία να παραδεχθείς ότι η θεραπεία είναι απαραίτητη. 2Ο,τι βλέπουν τα μάτια του σώματος δεν είναι διορθωτικό, ούτε μπορεί το σφάλμα να διορθωθεί με οποιοδήποτε μέσο είναι ορατό στη σωματική όραση. 3Οσο πιστεύεις σε όσα σου λέει η σωματική σου όραση, οι απόπειρές σου για διόρθωση θα ακολουθούν λάθος δρόμο. 4Η αληθινή όραση είναι συσκοτισμένη διότι δεν αντέχεις να αντικρίσεις τον ίδιο τον βωμό σου βεβηλωμένο. 5Αλλά εφόσον ο βωμός έχει βεβηλωθεί, η κατάσταση σου γίνεται διπλά επικίνδυνη εκτός αν γίνει αντιληπτή.
9.Η θεραπεία είναι μια ικανότητα που αναπτύχθηκε μετά τον διαχωρισμό πριν από τον οποίο δεν ήταν απραίτητη. 2Οπως όλες οι πτυχές της πεποίθησης στον χωρόχρονο είναι κι αυτή προσωρινή. 3Ωστόσο, για όσο ο χρόνος θα επιμένει, η θεραπεία είναι αναγκαία ως μέσον προστασίας. 4Αυτό ισχύει επειδή η θεραπεία στηρίζεται στην ευσπλαχνία και η ευσπλαχνία είναι ένας τρόπος για να αντιλαμβάνεσαι την τελειότητα κάποιου άλλου ακόμα κι αν δεν μπορείς να την αντιληφθείς στον εαυτό σου. 5Οι περισσότερες από τις υψηλότερες ιδέες και αντιλήψεις για τις οποίες είσαι ικανός τώρα, εξαρτώνται από τον χρόνο. 6Η ευσπλαχνία είναι πράγματι η αμυδρή αντανάκλαση ενός πολύ ισχυρότερου κυκλώματος αγάπης, το οποίο βρίσκεται πολύ πιο πέρα από οποιαδήποτε μορφή ευσπλαχνίας μπορείς να αντιληφθείς προς το παρόν. 7Η ευσπλαχνία είναι ουσιαστική στην ορθή νόηση με την περιορισμένη έννοια με την οποία μπορεί τώρα να επιτευχθεί.
10.Η ευσπλαχνία είναι ένας τρόπος για να βλέπεις τον άλλον σαν να έχει ήδη πάει πολύ πέρα από τα τωρινά του επιτεύγματα μέσα στον χρόνο. 2Εφόσον το δικό του σκεπτικό είναι λανθασμένο δεν είναι σε θέση να δει την δική του Εξιλέωση, διαφορετικά δεν θα είχε ανάγκη ευσπλαχνίας. 3Η ευσπλαχνία που του προσφέρεται είναι και η αναγνώριση της ανάγκης του για βοήθεια και η αναγνώριση ότι θα δεχτεί αυτή την βοήθεια. 4Και οι δυο αυτές αντιλήψεις σαφώς υποδηλώνουν την εξάρτησή τους από τον χρόνο, κάνοντας προφανές πως η ευσπλαχνία εξακολουθεί να βρίσκεται εντός των περιορισμών αυτού του κόσμου. 5Εχω ήδη πει ότι μόνο η αποκάλυψη καταλύει τον χρόνο. 6Το θαύμα, ως μια εκδήλωση ευσπλαχνίας, μπορεί μόνο να τον συντομεύσει. 7Πρέπει να γίνει κατανοητό, πάντως, πως όποτε προσφέρεις ένα θαύμα στον άλλον, συντομεύεις τον πόνο και για τους δυο σας. 8Αυτό διορθώνει τόσο αναδρομικά όσο και προοδευτικά.
Α. Οι Ειδικές Αρχές των Θαυματοποιών
11.(1) Το θαύμα εξαφανίζει την ανάγκη ενασχόλησης με ζητήματα κατώτερης τάξης. 2Καθώς αποτελεί ένα πέραν των καθιερωμένων διάλειμμα στον χρόνο, η συνήθης θεώρηση του χώρου και του χρόνουν δεν ισχύουν. 3Οταν θα κάνεις ένα θαύμα, θα διευθετήσω και τον χρόνο και τον χώρο έτσι ώστε να προσαρμοστούν.
12.(2)Είναι απολύτως αναγκαία η διάκριση ανάμεσα σε ό,τι είναι δημιουργημένο και σε ό,τι είναι κατασκευασμένο. 2Ολες οι μορφές θεραπείας στηρίζονται σε αυτήν την θεμελιώδη διόρθωση στο επίπεδο της αντίληψης.
13.(3)Ποτέ μην συγχέεις την ορθή με την λάθος νόηση. 2Να ανταποκρίνεσαι σε οποιαδήποτε μορφή λάθους με οποιονδήποτε άλλον τρόπο εκτός από την επιθυμία να θεραπεύσεις είναι εκδήλωση αυτής της σύγχυσης.
14.(4)Το θαύμα είναι πάντα μια άρνηση αυτού του λάθους και μια επιβεβαίωση της αλήθειας. 2Μόνο η ορθή νόηση μπορεί να διορθώσει με έναν τρόπο που να έχει κάποιο αληθινό αποτέλεσμα. 3Πραγματικά ό,τι δεν έχει αληθινό αποτέλεσμα δεν έχει αληθινή ύπαρξη. 4Τα αποτελέσματά του λοιπόν, είναι αδειοσύνη.5Όντας, χωρίς πραγματικό περιεχόμενο οδηγείται στην προβολή.
15.(5)Η δύναμη που έχει το θαύμα να αναπροσαρμόζει το επίπεδο επιφέρει την ορθή αντίληψη για την θεραπεία. 2Μέχρι να συμβεί αυτό, η θεραπεία δεν μπορεί να γίνει κατανοητή. 3Η συγχώρεση είναι μια κενή χειρονομία αν δεν συνεπάγεται διόρθωση. 4Χωρίς αυτήν, είναι ουσιαστικά επικριτική παρά θεραπευτική.
16.(6)Συγχώρεση εστιασμένη στα θαύματα είναι μόνο διόρθωση. 2Δεν περιέχει κανένα απολύτως στοιχείο επίκρισης. 3Η φράση “Πατέρα συγχώρεσέ τους γιατί δεν ξέρουν τι κάνουν”, με κανένα τρόπο δεν αξιολογεί τι κάνουν. 4Είναι μια έκκληση προς τον Θεό να θεραπεύσει τους νόες τους. 5Δεν υπάρχει αναφορά στο αποτέλεσμα του λάθους. 6Αυτό δεν έχει σημασία.
17.(7)Η εντολή “Να είστε ενός νου” είναι μια δήλωση για ετοιμότητα αποκάλυψης. 2Το αίτημά μου “Αυτό να το κάνετε εις ανάμνησή μου”, είναι έκκληση συνεργασίας για τους θαυματοποιούς. 3Οι δυο αυτές δηλώσεις δεν βρίσκονται στην ίδια τάξη πραγματικότητας. 4Μόνο η δεύτερη εμπεριέχει μια επίγνωση χρόνου, εφόσον η ενθύμηση αποτελεί ανάκληση του παρελθόντος στον παρόντα χρόνο. 5Ο χρόνος βρίσκεται υπό τη δική μου καθοδήγηση αλλά η αιωνιότητα ανήκει στον Θεό. 6Στην κατάσταση της ύπαρξης του χρόνου υπάρχουμε ο ένας με τον άλλον και για τον άλλον. 7Στην κατάσταση της αιωνιότητας συνυπάρχουμε με τον Θεό.
18.(8)Μπορείς να κάνεις πολλά για την δική σου θεραπεία και για των άλλων, εάν σε μια κατάσταση έκκλησης για βοήθεια, την σκεφτείς ως εξἠς:
2Είμαι εδώ μόνο για να είμαι αληθινά βοηθητικός.
3Είμαι εδώ για να αντιπροσωπεύσω Αυτόν ο Οποίος με έστειλε.
4Δεν χρειάζεται να ανησυχώ για το τι να πω ή τι να κάνω,
επειδή Αυτός ο Οποίος με έστειλε θα με καθοδηγήσει.
5Χαίρομαι να είμαι όπου Αυτός επιθυμεί, γνωρίζοντας ότι
Αυτός πηγαίνει εκεί μαζί μου.
6Θα θεραπευτώ καθώς Τον αφήνω να με διδάξει να θεραπεύω.