M-24.1.
Με την απόλυτη έννοια, η μετενσάρκωση είναι αδύνατη. 2 Δεν υπάρχει παρελθόν ή μέλλον, και η ιδέα της γέννησης σ ένα σώμα δεν έχει νόημα, είτε μια είτε πολλές φορές. 3 Οπότε, η μετενσάρκωση δεν μπορεί να ισχύει με καμια πραγματική έννοια. 4 Η μόνη μας ερώτηση θα έπρεπε να είναι, “είναι η ιδέα της μετενσάρκωσης χρήσιμη”; 5 Και αυτό, βέβαια, εξαρτάται από τη χρήση της. 6 Εαν χρησιμοποιείται για να ενδυναμώσει τη συνειδητοποίηση ότι η ζωή είναι από τη φύση της αιώνια, είναι πράγματι χρήσιμη. 7 Οποιαδήποτε άλλη ερώτηση σχετικά με την μετενσάρκωση, είναι άραγε πραγματικά χρήσιμη στο να φωτίσει το δρόμο; 8 Όπως και πολλές άλλες πεποιθήσεις, μπορεί να χρησιμοποιηθεί με οδυνηρά λανθασμένο τρόπο. 9 Στην καλύτερη περίπτωση, μια τέτοια κατάχρηση προσφέρει προσκόλληση και ίσως και αλαζονεία για το παρελθόν. 10 Στη χειρότερη περίπτωση, προκαλεί αδράνεια στο παρόν. 11 Ανάμεσα σ΄αυτά τα δυο άκρα, πολλά είδη τρέλας είναι πιθανά.
M-24.2.
Ούτως η άλλως, το πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπισθεί τώρα, δεν είναι η μετενσάρκωση. 2 Σε περίπτωση που ήταν υπεύθυνη για κάποιες από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κάποιος τώρα, η αποστολή του θα ήταν μόνο να ελευθερωθεί απ αυτές τις δυσκολίες τώρα. 3 Εαν αυτός βάζει τις βάσεις για μια μέλλουσα ζωή, εξακολουθεί να ισχύει ότι μόνο τώρα μπορεί να βρει λύση για τη σωτηρία του. 4 Ίσως κάποιοι βρίσκουν μια παρηγοριά σ αυτήν την ιδέα, και εφόσον τους εμψυχώνει, η αξία της είναι αυταπόδεικτη.5 Παρόλα αυτά, είναι βέβαιο ότι ο δρόμος για τη σωτηρία μπορεί να βρεθεί και από αυτούς που πιστεύουν στη μετενσάρκωση, και από αυτούς που δεν πιστεύουν. 6 Επομένως, η ιδέα δεν μπορεί να θεωρηθεί ζωτικής σημασίας για το πρόγραμμα μαθημάτων. 7 Πάντοτε υπάρχει ένας κίνδυνος στο να βλέπουμε το παρόν με βάση το παρελθόν. 8 Και πάντοτε υπάρχει κάτι θετικό σε οποιαδήποτε σκέψη δυναμώνει την ιδέα ότι η ζωή και το σώμα δεν ταυτίζονται.
M-24.3.
Για το σκοπό μας, δεν θα ήταν χρήσιμο να πάρουμε μια συγκεκριμένη θέση στο ζήτημα της μετενσάρκωσης. 2 Ένας δάσκαλος του Θεού θα έπρεπε να είναι το ίδιο πρόθυμος να βοηθήσει αυτούς που πιστεύουν σ αυτήν, όσο και εκείνους που δεν πιστεύουν. 3 Αν ήταν απαραίτητο να πάρει σαφή θέση, αυτό απλά θα περιόριζε την χρησιμότητά του, καθώς και τη δική του ελευθερία αποφάσεων. 4 Το πρόγραμμα μαθημάτων μας δεν ασχολείται με ιδέες που δεν είναι αποδεκτές σε οποιονδήποτε, ανεξάρτητα από τις τυπικές πεποιθήσεις του. 5 Το να έχει να αντιμετωπίσει το εγώ του, είναι ήδη αρκετό, και δεν θα ήταν σοφό να προσθέτει δογματικές αντιπαραθέσεις στο φορτίο του. 6 Ούτε θα παρουσίαζε κάποιο πλεονέκτημα η εκ μέρους του πρόωρη αποδοχή του προγράμματος μαθημάτων, απλά και μόνο γιατί υποστηρίζουν μια προϋπάρχουσα πεποίθησή του.
M-24.4.
Είναι δύσκολο να τονιστεί αρκετά ότι αυτό το πρόγραμμα μαθημάτων στοχεύει σε μια πλήρη αντιτροφή του τρόπου σκέψης. 2 Όταν αυτό έχει τελικά επιτευχθεί, ζητήματα όπως η εγκυρότητα της μετενσάρκωσης δεν έχουν πια νόημα. 3 Μέχρι εκείνη τη στιγμή, πιθανότατα θα είναι απλώς αμφιλεγόμενα. 4 Επομένως, ο δάσκαλος του Θεού είναι φρόνιμο να απέχει από τέτοια ερωτήματα, γιατί έχει πολλά να διδάξει και να μάθει, εκτός από αυτά. 5 Θα έπρεπε και να μάθει και να διδάξει ότι τα θεωρητικά ζητήματα δεν κάνουν άλλο από το να σπαταλούν χρόνο, στερώντας τον από τον καθορισμένο σκοπό του. 6 Σε περίπτωση που οποιαδήποτε ιδέα ή πεποίθηση έχει μια χρήσιμη διάσταση, θα ενημερωθεί γι αυτό. 7 Επίσης, θα ενημερωθεί για το πως να τις χρησιμοποιήσει. 8 Τι περισσότερο χρειάζεται να ξέρει;
M-24.5.
Αραγε, αυτό σημαίνει ότι ο δάσκαλος του Θεού δεν θα έπρεπε να πιστεύει ο ίδιος στη μετενσάρκωση, ή ότι δεν θα έπρεπε να την συζητά με άλλους που πιστεύουν σ αυτήν; 2 Η απάντηση είναι, κάθε άλλο! 3 Εαν ο ίδιος πιστεύει στη μετενσάρκωση, θα ήταν λάθος του να αποκυρήξει την πεποίθησή του εκτός εαν του το συνιστούσε ο εσωτερικός του Δάσκαλος. 4 Και αυτό είναι πολύ απίθανο. 5 Θα μπορούσε να ειδοποιηθεί ότι χρησιμοποιεί λανθασμένα την πεποίθηση με κάποιο τρόπο που βλάπτει την εξέλιξη του μαθητή του ή την δική του. 6 Σ αυτή την περίπτωση, θα του συστηνόταν επανερμηνεία, γιατί είναι απαραίτητη. 7 Όλο που χρειάζεται να αναγνωρισθεί, παρόλα αυτά, είναι ότι η γέννηση δεν ήταν η αρχή, και ο θάνατος δεν είναι το τέλος. 8 Αλλά ούτε καν αυτό δεν απαιτείται από τον αρχάριο. 9 Χρειάζεται μόνο και μόνο να αποδεχθεί την ιδέα ότι αυτά που γνωρίζει, δεν είναι απαραιτήτως όλα όσα υπάρχουν για να μάθει. 10 Το ταξίδι του έχει αρχίσει.
M-24.6.
Αυτό που τονίζουν αυτά τα μαθήματα παραμένει πάντα το ίδιο: τώρα είναι η στιγμή που σου προσφέρεται η τέλεια σωτηρία, και τώρα είναι η στιγμή που μπορείς να την αποδεχθείς. 2 Αυτή εξακολουθεί να είναι η μόνη σου ευθύνη. Η Επανόρθωση θα μπορούσε να αντιστοιχιστεί με την πλήρη απόδραση από το παρελθόν και την απόλυτη έλλειψη ενδιαφέροντος για το μέλλον. 4 Ο Παράδεισος είναι εδώ. 5 Δεν υπάρχει πουθενά αλλού. 6 Ο Παράδεισος είναι τώρα. 7 Δεν υπάρχει άλλη χρονική στιγμή. 8 Καμιά διδασκαλία που δεν οδηγεί σ αυτό δεν αφορά του δασκάλους του Θεού. 9 Όλες οι πεποιθήσεις, αν ερμηνευθούν σωστά, αυτό υποδεικνύουν. 10 Με αυτήν την έννοια, μπορεί να ειπωθεί ότι η αλήθεια τους έγκειται στην χρησιμότητά τους. 11 Κάθε πεποίθηση που οδηγεί στην πρόοδο θα έπρεπε να τιμάται. 12 Αυτό είναι το μοναδικό κριτήριο που απαιτούν αυτά τα μαθήματα. 13. Τίποτα παραπάνω από αυτό δεν χρειάζεται.